Marko ja Minna Strand, K-Citymarket-kauppiaat Tampereelta

Marko ja Minna Strand ovat toimineet K-Citymarket Lielahden kauppiaina Tampereella vuodesta 2010 ja huhtikuussa 2017 he ryhtyivät myös Ylöjärven K-Citymarketin kauppiaiksi.

Kahden K-Citymarketin haltuunotossa töitä ja asioita on riittänyt – niin kuin oli odotettavissakin – mutta ensimmäisten kuukausien jälkeen arki alkaa rullata. Se toki auttoi, että olimme jo vuosia toimineet Citymarket-kauppiaina. Oma ajankäyttö on suunniteltava tarkemmin ja vastuuta jaettava enemmän.

Kun olemme toimineet kauppiaina pian kaksikymmentä vuotta, niin kaipasimme jo uusia haasteita ja tässähän niitä nyt sitten tuli… K-kauppiuudessa on hienoa, että aina on mahdollisuuksia uusiin haasteisiin.

Uusia mahdollisuuksia vastuiden ja töiden suhteen

Kahden kaupan mallissa lähtökohtamme oli saada oikeat henkilöt oikeaan paikkaan. Ei tällaista ratkaisua olisi voinut edes miettiä ilman hyvää ja osaavaa henkilökuntaa. Malli antaa nyt meidän molempien kauppojen ihmisille uusia mahdollisuuksia vastuiden ja tehtävien suhteen. Kauppiastyössä korostuu vastuun antaminen, toki tuloksia seuraten ja sparraten.  Nyt kun ensimmäinen kesä on takana, täytyy kyllä antaa henkilökunnalle isot kiitokset hienosta työstä!

Työpanoksemme menee kahdessa kaupassa aika lailla tasan, molemmissa ollaan ja tehdään yhtä paljon. Juuri nyt kun Lielahdessa on remontti kesken, ollaan kumpikin enemmän siellä. Oma vahvuutemme on työn kautta saatu käytännön kokemus eri osastojen töistä. Käytännössä Minna tekee nyt työvuorolistoja Lielahteen ja hoitaa siellä hallinnollisia töitä. Hänet löytää myös useammin hyllyjen välistä. Markon toimenkuva ulottuu hyllytyksestä hallintoon ja henkilöstöjohtamiseen, talouteen ja lukuihin, kaikkeen mitä kauppiaalle kuuluu. Tyttäremme Nina, 20, ja Nea, 18, pitävät juuri nyt välivuotta ja työskentelevät kaupassamme.

Henkilökunta innolla mukana uudistamassa

Lielahden remontti on sujunut hyvin. Toki aina sattuu ja tapahtuu, mutta henkilökuntamme on ollut innostuneesti mukana uudistamassa kauppaamme. Ylöjärvelle on suunnitteilla pieniä uudistuksia syksyn jälkeen.

Edellisestä käyttötavarapuolen uudistuksesta on kauan ja asiakkaat ovat sitä jo pitempään toivoneet. Nyt näyttää hienolta, ja asiakkaat ovat ihastelleet muutosta. Meidän puolella elintarvikkeessa uusitaan mm. hevi- ja leipäosastot sekä koko kaupan miljöö. Osa kaupan kylmäkalusteista ja Kotikeittiö uudistetaan ja muutkin osastot päivitetään. Uskomme, että asioinnin helppous ja laajat valikoimamme pitävät meidät hyvin mukana koko ajan tiukentuvassa kilpailussa. Uskomme hevin ja leivän sekä kotikeittiön, kalan ja lihan myynnin lisääntyvän eniten.

Positiivinen palaute antaa lisää motivaatiota

Haluamme tehdä ihmisen kokoista hypermarketkauppaa, niin että asiakkaat löytävät kaupoistamme kaiken tarvitsemansa helposti ja luotettavasti. Jos he toivovat tuotteita valikoimiin, niin ilman muuta kokeilemme.

Myymälämme ovat erikokoisia, joten jatkossakin ne eroavat jonkin verran valikoimiltaan ja palveluiltaan. Jo nyt olemme saaneet paljon positiivista palautetta asiakkailtamme, jotka käyvät molemmissa kaupoissamme. Se tuntuu tietenkin hyvältä ja antaa lisää motivaatiota.