K-duuni -kilpailun finalistit valittu

K-ryhmän K-duuni -kilpailussa etsitään vuoden 2017 Nuorten työllistäjää ja Nuorta työntekijää. Kilpailun finalistit on nyt valittu, ja voittajat julkistetaan K-Team Päivillä Helsingin Messukeskuksessa pyhäinpäivänä marraskuun alussa. Ehdotuksia tuli yhteensä yli 300, joista K-kauppiasliiton hallitus valitsi molempien sarjojen finalistit.

Useista hyvistä kandidaateista vuoden Nuorten työllistäjä -sarjan finaaliin valikoitui kauppias Tiina Kaarto-Alanko K-Rauta Passelista Salosta, kauppias Mari Korpikaivo K-Supermarket Marista Urjalasta sekä K-Supermarket Eurajoen Portin kauppias Juuso Österman.

Tiinaa kehutaan mm. näillä sanoilla: ”Tiina työllistää ahkerasti nuoria sekä työharjoitteluihin että kesätöihin ja äidillisen ottein opastaa ja kannustaa nuoria työntekijöitä. Kanaemomainen Tiina jaksaa olla iloinen ja tiukkojen ohjeistuksien lisäksi muistaa myös kehua. Hän, jos joku, ansaitsisi Vuoden Nuorten työllistäjä-arvonimen!”

Marin kannustusjoukot kertovat näin: ”Mari on jo vuosien ajan tarjonnut kesätyöpaikkoja lukuisille nuorille. Lisäksi joka vuosi töissä on ympärivuoden lukion jälkeen välivuotta viettäviä tai opiskelevia viikonlopputyöntekijöitä. Mari antaa nuorille uskomattoman hienon ponnahduslaudan työelämään. Hän työllistää todella monia nuoria kesällä, periaatteella lyhyet työjaksot, jotta pääsisi useampi nuori töihin.”

Juuson valintaa perustellaan seuraavasti: ”Nuori, innovatiivinen kauppias joka työllistää useita nuoria. Ymmärtää nuorten haasteita ja tukee omalla työllään nuorten itsenäistymistä antamalla avaimia aikuisuuteen työllistämällä heitä. Ilmiömäinen nuori lahjakkuus. Juuso ottaa mielellään uusia nuoria työntekijöitä, ei pelkästään kesäksi vaan myös lukiolaisia, kun tarvitsevat rahaa jatko-opiskeluita varten, ymmärtää ja tukee. Hoitaa hommat niin kuin pitää.”

Vuoden Nuori työntekijä finalistit ovat: Samuli Kalliala, K-Rauta Lahdesjärvi, Tampere, Joni Koivisto, K-Market Tahmela, Tampere ja Anssi Salminen K-Market Pirkka, Laihia.

Samulista sanottua: ”Täysin vieraaseen maailmaan astunut kaveri ja parissa kuukaudessa oppinut käsittämättömän paljon, todella innokas ja tarttuu haasteisiin erittäin hyvin. Kilpatanssijan jämäkkyydellä hän on hoitanut kaikki työt todella esimerkillisesti. Hän on aina hyvällä tuulella ja kohtaa asiakkaan rempseällä asenteella. Mahtava hymy!”

Jonin puolestapuhujat kertovat: ”Ammattitaitoinen, palvelualtis sekä erittäin kohtelias nuori mies. Positiivinen, loistava asiakaspalvelija, jonka töissä ollessa on aina mukava käydä kaupassa. Iloinen, reipas, palveluhenkinen nuori. Omalla alallaan, sen huomaa. Kauppiaan alku. Ihana tapaus. Timanttinen palveluasenne nuoresta iästään huolimatta, kantanut useasti ostokseni autolle sekä avannut ovia ikäihmisille, jää usein juttelemaan asiakkaille kassalla ja tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.”

Anssista kerrottua: ”Anssi on aina iloinen ja auttavainen työssään. Mikäli hän kohtaa tilanteen mikä vaikuttaa kiperältä hän ei sitä jätä selvittämättä, vaan tekee kaikkensa että asiakas poistuu kaupasta hyvällä mielellä. Anssi on asiakaspalvelija isolla A:lla! Elämänmyönteinen, iloinen ja ennen kaikkea palvelualtis aina ystävällinen Anssi. Laihian kokoisessa kunnassa, jossa nyt liiemmälti ei kauppoja ole, on K-Marketin päivänpaisteena Anssi. En muista yhtään ainutta kertaa, ettei heviosaston salaattirullakon takaa kuuluisi iloinen tervehdys.”