K-kauppiasliiton julkaisema Kehittyvä kauppa koki perusteellisen muodonmuutoksen viime vuonna, kun lehden sisältö, rakenne ja ilme uudistettiin lukijatutkimuksen tuloksia hyödyntäen.
Edit-kilpailun tuomariston perustelut: ”Rakenteeltaan ja sisällöltään uudistunut lehti on raikas, ilmava ja nykyaikainen. Visuaalisesti ehjä ilme ja eri näkökulmista ja erilaisin juttutyylein kirjoitetut tekstit antavat mielikuvan me-henkeä edistävästä ja ammattitaitoa kehittävästä mediasta. Vuorovaikutus kohderyhmän ja yhteistyökumppaneiden kanssa jatkuu verkossa. Uudistumisen myötä on myös kehitetty uusia toimintatapoja toimitustyöhön.”
Sarjan muut finalistit olivat sosiaali- ja terveysalan järjestön Tehyn julkaisema Tehy ja Mielenterveyden keskusliiton Tunne ja mieli.
Lue lisää www.editkilpailu.fi.
Kuvassa Kehittyvän kaupan voittajatiimi Edit-gaalassa. Keskellä istumassa Kehittyvän kaupan päätoimittaja Kirsi Suurnäkki-Vuorinen, uudistuksessa mukana ollut toimittaja Niina Mälkiä (vas.), lehden toimituspäällikkö Riitta Kilgast, lehden uuden ilmeen suunnitellut graafikko Sissu Muhujärvi, K-kauppiasliiton markkinointipäällikkö Tommi Tanhuanpää, lehden toimittaja Mari Frisk ja K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg. Kuva: Aikakausmedia.