Kvartetti täyteen: Saku ja Tii-Mari Vätti vetävät jatkossa neljää K-Marketia Länsi-Suomessa

K-Market Lapinpadan kauppiaat Saku (31) ja Tii-Mari ”Tiitu” Vätti (29) ottavat toukokuuhun mennessä vastuulleen myös Oripään, Yläneen ja Alastaron K-Marketit. Kauppiasparin tavoitteena on vaalia kaikissa kaupoissaan kyläkauppatunnelmaa.

”Tulevat kauppamme Oripäässä, Yläneellä ja Alastarolla ovat samankaltaisia kyläkauppoja kuin K-Market Lapinpata. Pyrimme tekemään uusista kaupoistamme koko kylän kohtaamispaikkoja ja tuomaan niihin kodikasta kyläkauppatunnelmaa. Valikoimat rakentuvat täysin kylän tarpeisiin, kauppiaiden twistillä. Toiveet valikoiman ja palvelun suhteen ovat enemmän kuin tervetulleita”, nelinkertaiset kauppiaat sanovat.

Saku aloitti työt kaupan alalla jo 15-vuotiaana K-Market Visossa Eurassa. Myöhemmissä agrologiopinnoissa K-kärpänen puraisi taas ja matka vei kauppiasvalmennukseen K-Citymarket Forssaan kauppias Mikko Virtasen oppiin.

Forssa jäi taakse myös Tiitun valmistuttua agrologiksi. Seuraavaksi oppia kertyi uudessa K-Supermarket Säkylässä kauppiaiden Satu ja Jussi Tainion alaisuudessa.

”Loppuvuodesta 2014 sain puhelun, jossa tarjottiin mahdollisuutta lähteä kauppiaaksi K-Market Lapinpataan, Rauman Lappiin. Tartuimme innolla uuteen haasteeseen, ja nyt matka jatkuu neljän kaupan kauppiaaksi. Kauppiasurassa meitä kiehtovat vapaus ja monipuoliset työtehtävät. Myös yhteistyö eri toimijoiden kanssa ja ihmisten työllistäminen ovat sydäntä lähellä”, kauppiaspari toteaa.

Sakun vapaa-ajan harrastuksiin kuuluu salibandy, itse pelaten ja junioreja valmentaen. Tiitu lenkkeilee perheen kahden koiran kanssa. Vapaa-aika kuluu pitkälti lasten, Ellen (9) ja Elias (8), harrastusten parissa.

Saku ja Tiitu Vätin K-Marketit:

• K-Market Lapinpata (os. Meijeritie 2, 27230 Lappi)
  • 29.1.2018 alkaen: K-Market Oripää (os. Turuntie 1, 32500 Oripää)
  • 4/2018 alkaen: K-Market Yläne (os. Haverintie 2, 21900 Yläne)
  • 5/2018 alkaen: K-Market Alastaro (os. Loimijoentie 82, 32440 Alastaro)