Miten tehdä mahdottomasta mahdollinen eli miten tullaan maailman parhaaksi ruokakaupaksi? ”Meidän ihmisethän tämän tekevät. Meillä on yhteinen intohimo olla hyviä ja onnistua. Haluamme tehdä järvenpääläisille maailman parhaan kaupan ja tarjota heille parasta mahdollista ruokaa”, Markku Hautala kertoo. Lue Markun haastattelu 19.9.2019 ilmestyneestä Kehittyvä kauppa -lehdestä täältä.
Kuvassa Markun rinnalla puoliso Hanna Hautala, joka koordinoi KCM Järvenpään markkinointia, kampanjoita ja tuotteistuksia.
IGD Awards -kilpailun finalistit julkaistiin heinäkuussa 2019. Järvenpään K-Citymarket kauppa oli ainoa finalisti Pohjoismaista. Muut finalistit olivat: Giant Heirloom, Philadelphia (USA), Sainsbury’s, Selly Oak (Iso-Britannia), Sam’s Club Now, Dallas (USA), Pão de Açúcar, São Paulo (Brasilia), SuperValu, Clonakilty (Irlanti) ja Fooby, Lausanne (Sveitsi).
IGD on kaupan alan brittiläinen tutkimus- ja asiantuntijaorganisaatio, joka vierailee vuosittain noin 1 000 kaupassa ympäri maailmaa. He tekevät osasta vierailukaupoista kauppakierrosraportin, jossa arvioidaan kauppa. Lisäksi he järjestävät vuosittain Lontoossa kansainvälisen IGD Awards -kilpailun, jossa palkitaan vuoden parhaat ruokakaupat eri kategorioissa. K-Citymarket Järvenpää oli ehdolla vuoden parhaaksi ruokakaupaksi, jota monet pitävät kilpailun pääkategoriana.