Toni Mertanen ja Katri Palo-oja-Mertanen aloittavat kauppiaina K-extra Ruokalähteessä

Tampereen K-extra Ruokalähteen kauppiasyrittäjinä ensimmäisessä kauppapaikassaan aloittavat 3.1.2011Toni Mertanen ja Katri Palo-oja-Mertanen.

Pariskunta siirtyy Hervannan K-supermarket Herkkuduosta. Toni (31) on työskennellyt Hervannassa jo K-supermarket Tapsantorin aikana.

Koulutukseltaan Toni on yo-merkonomi. Hän on suorittanut K-kauppiastrainee-ohjelman sekä yrittäjän ammattitutkinnon.

Katri (30) on koulutukseltaan ylioppilas. Hän on tehnyt uraa kaupan lisäksi armeijassa, missä hän toimi sotilaspoliisijoukkueen johtajana. Kauppakokemusta hänellä on usealta vuodelta.

Perheen tyttäret Sanina, Kiia, Endia, Jeena ja Fanny tuovat kauppiaspariskunnan arkeen sisältöä ja säpinää.

”Kauppiasyrittäjyys on ollut tavoitteenamme jo pidempään. Meillä molemmilla on vahva halu kehittää itseämme ja nähdä omien kättemme jälki. Toiveissamme oli juuri K-extra Ruokalähteen kaltainen lähikauppa. Haluamme kehittää kaupan toimintoja edelleen yhdessä osaavan henkilökuntamme kanssa”, uudet kauppiaat kertovat.

”Keskitymme erityisesti asiakaspalveluun ja luomaan kaupastamme paikan, jossa asiakkaidemme on miellyttävä asioida ja vaikka vaihtaa ostosten lomassa kuulumiset palvelevan henkilökunnan ja kauppiaiden kanssa.”

Ruokalähteen nykyinen kauppias Markus Tuomi siirtyy Jalasjärvelle, rakenteilla olevan K-supermarketin kauppiaaksi.