Toni Pokela jatkaa K-kauppiaiden johdossa

Kauppias Toni Pokela Espoosta valittiin K-kauppiasliiton hallituksen puheenjohtajaksi K-kauppiasliiton vuosikokouksessa 14.4.2018. Liiton hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa kauppias Jussi Perälä Helsingistä.

Yli 20 vuotta K-kauppiasyrittäjänä pääkaupunkiseudulla toiminut Toni Pokelan kauppiasura alkoi K-lähikauppa Kastanjan kauppiaana ja vei Helsingin asematunnelin K-market Kotikonnun kautta Espoon K-Citymarket Ison Omenan kauppiaaksi vuonna 2001. Viime vuoden marraskuussa Pokela avasi toisen kauppansa K-Market Iso Omenan Matinkylän metroasemalle Espooseen.

Pokela on toiminut aktiivisesti useissa K-ryhmän luottamustehtävissä 2000-luvun alusta alkaen, mm. K-kauppiasliiton hallituksen jäsenenä 2008 – 2012. Vuodesta 2012 alkaen hän on ollut Keskon hallituksen jäsen.

K-kauppiasliiton hallitus 2018

• Kauppias Toni Pokela, K-Citymarket Iso-Omena, Espoo, pj
  • Kauppias Jussi Perälä, K-Rauta Oulunkylä, Helsinki, vpj
  • Diplomikauppias Jyrki Aalto, Kookenkä Kamppi, Helsinki
  • Kauppias Tomi Huuho, K-Citymarket Klaukkala
  • Diplomikauppias Veijo Julkunen, K-Rauta Laune, Lahti
  • Diplomikauppias Risto Niklas-Salminen, Intersport Koskikeskus, Tampere
  • Kauppias Markus Ranne, K-Supermarket Hertta, Helsinki
  • Kauppias Olli Runokangas, K-Market Masurkka, Helsinki
  • Kauppias Timo Tersa, K-Rauta Lappeenranta

K-kauppiasliiton tehtävänä on K-kauppiaiden ja Keskon välisen kaupallisen yhteistyön organisointi. Yhteistyötä tekevät noin 60 K-kauppiaiden keskuudestaan valitsemaa ns. luottamuskauppiasta. Luottamuskauppias edustaa alueen, ketjun tai toimialan K-kauppiaita K-kauppiasliiton toimielimissä.

Katso kaikki uudet luottamuskauppiaat täältä.