Kauppias Irene Heininen (32) iloitsee kauppansa menestyksestä, mutta toteaa saamaan hengenvetoon, että tuloksiin päästiin yhdessä koko henkilökunnan kanssa.
”Tämä on ollut tavoitteeni, mutta en uskonut, että saavuttaisimme sen ensimmäisenä vuonna”, viime maaliskuussa kauppiasuransa aloittanut Heininen kertoo.
Palkinnot jaettiin K-marketin ketjutapaamisessa Helsingissä. Kuvassa Irene Heinistä onnittelevat ketjujohtokunnan puheenjohtaja, kauppias Juha Haroma ja Ruokakeskon toimitusjohtaja Terho Kalliokoski.
K-market Herkkusatama menestyi kaikilla mitattavilla osa-alueilla. Kauppojen laatua arvioidaan muun muassa kauppakunnon ja asiakaspalvelun näkökulmista. Laatujärjestelmän tavoitteena on varmistaa hyvä ja tasalaatuinen asiakaskokemus kaikille kaupan asiakkaille.
Heininen henkilökuntineen on tehnyt kaupassaan huikeaa työtä. Kaupan hyvä myynnin kehitys kertoo siitä, että myös asiakkaat ovat arvostavat tehtyä työtä. Kauppiaan mielestä hyvä menestys on syntynyt henkilökunnan halusta puhaltaa yhteen hiileen. Myös kauppiaan oma tausta ajojärjestelijänä ja yrittäjäperheen lapsena on auttanut.
”Ajojärjestelijänä pidin lukuisia lankoja käsissäni ja vastasin, että hommat sujuvat. Samoja taitoja tarvitaan kauppiaan työssäkin. Yrittäjäperheen lapsena tiedän myös, millaista sitoutumista ja panostuksia yrittäminen vaatii.”
K-market-ketju toteuttaa kaupoissaan laadun mittausta vuosittain. Laatujärjestelmän avulla tunnistetaan kauppojen hyvät ja kehittämistä vaativat suoritukset.
Irene Heininen ja K-market Herkkusataman henkilökunta jatkavat työtään palkinnosta iloiten. Kauppiaan mottona on, että asiakas on aina ykkönen.
”Kuuntelemme asiakkaiden toiveita ja pyrimme niitä myös toteuttamaan. Uusia asioita kannattaa aina kokeilla ainakin kerran, jotta nähdään, miten käy.”
K-marketin ketjutapaamisessa palkittiin myös seuraavat kaupat ja kauppiaat
Laatujärjestelmän kokonaisarvosana parhaat
- Etelä-Suomi: K-market Ahjontori, kauppias Jesse Lintumäki
- Itä-Suomi: K-market Jälkkäri, kauppias Tero Lehtonen
- Länsi -Suomi: K-market Herkkusatama, kauppias Irene Heininen
- Pohjois-Suomi: K-market Myllyoja, kauppias Mari Mustonen
- K-market Neste Oil: K-market Neste Oil Lapintuuli, kauppias Jarkko Mannila
K-marketin, K-extran ja K-market Neste Oilin parhaat myynninkehittäjät vuonna 2011
- Etelä-Suomi: K-market Ruoholahti, kauppias Niko Grönberg
- Itä-Suomi : K-market Kellartori, kauppias Marko Jalkanen
- Länsi-Suomi: K-market Rusko, kauppias Tomi Kotiranta
- Pohjois-Suomi: K-market Lohtaja, kauppias Mirja Heikkinen
- K-extra: K-extra Kortelainen, kauppias Rauno Kortelainen
-
K-market Neste Oil: K-market Neste Oil Otaniemi, kauppias Elina Nyman
Paras +100% tapahtumaviikko toteutus
- K-market Rajamarket, kauppias Jari Suomenrinne
Asiakastyytyväisyys parhaat
- Etelä-Suomi: K-market Ahjontori, kauppias Jesse Lintumäki
- Itä-Suomi: K-market Tiilikainen, kauppias Taru Tiilikainen
- Länsi-Suomi: K-market Tahmela, kauppias Tomas Laakso
- Pohjois-Suomi: K-market Myllyoja, kauppias Mari Mustonen
- K-market Neste Oil: K-market Neste Oil Jyväskylä Tourula, kauppias Satu-Maarit Kukkonen
- K-extra: K-extra Vårdö Närbutik, kauppias Krister Johansson