Veljekset Kristian Arala ja Daniel Achander kolmen töölöläisen K-Marketin kauppiaiksi

Veljekset Kristian Arala ja Daniel Achander ottavat kauppiasvastuun kolmesta töölöläisestä K-Marketista ja samalla he aloittavat kauppiasuransa. K-Market Runski ja Meclu siirtyvät heille maaliskuun alusta ja uusi K-Market Museokatu huhtikuun lopussa, jolloin kauppa avataan.

”Kauppiaan saappaisiin astuminen Töölössä tuntuu toiveiden täyttymiseltä ja jokseenkin luontevalta, koska olemme työskennelleet juuri Töölössä ja muualla kantakaupungissa eri kaupoissa”, kertovat Kristian ja Daniel.

Kristian suoritti kauppiasharjoittelun K-Market Katajanokalla. Daniel siirtyy kaupan työhön luottotieto- ja markkinointiyrityksen asiakkuuspäällikön tehtävistä. ”Haluamme kiittää kasvattajakauppias Juuso Hemminkiä tuesta ja valmennuksesta kauppiaskoulutuksen aikana”, kauppiasveljekset toteavat.

Kovaan kilpailutilanteeseen Töölössä on veljesten vastaus hyvä asiakaspalvelu, ruokaosaaminen ja laadukkaat raaka-aineet. ”Lisäämme lähi- ja pientuottajien tuotteita valikoimiin, panostamme tuoreosastoihin ja kasvatamme luomu- ja vegaanituotteiden valikoimia. Kauppamme valikoimat muokataan töölöläisten näköisiksi ja haluammekin olla asiakkaillemme luottolähikauppa.”

Vastuullisuutta K-Marketeissa toteutetaan arjen teoin. Hävikkituotteet toimitetaan ruoka-apuun ja kaupoissa otetaan käyttöön CO2-vapaa sähkö. Kristian ja Daniel henkilökuntineen haluavat olla yhteisönsä arjessa mukana ja etsivät sopivaa yhteistyökohdetta alueen nuorisotoiminnasta.

Kauppiaiden harrastuksiin kuuluu muun muassa kuntosalilla käynti, sulkapallon pelaaminen ja ulkoilu perheiden kanssa.