Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa 03/24

K-Supermarket Triplan resepti puree somessa ja kivijalassa

K-Supermarket Triplassa tehdään edutok-sisältöjä ja yritetään keksiä keinot päästä asiakkaiden dark socialiin. Tavoite ei ole vähäisempi kuin nostaa markkinoinnin vaikuttavuus niin korkealle, että kauppaa käytettäisiin jatkossa alalla referenssinä.

Kaupan arki ja aidot tarinat puhuttelevat K-Rauta Välivainion somessa

Markkinoinnissa on kyse jatkuvasta oppimisesta ja testailusta, K-Rauta Välivainion kauppiaat Iiro ja Suvi Takala uskovat. Ketjunsa vuoden parhaaksi viestijäksi valittu oululaisrautakauppa luottaa somessa ihmisiin ja aitouteen.

Kahden vuoden uudistusprojekti sai kruununsa K-Market Woikantorilla

K-Market Woikantori avattiin täysin uudistettuna muutama kuukausi sen jälkeen, kun kouvolalaiskauppa täytti pyöreät 40 vuotta. Remonttia oli ehditty odottaa melkein kaksi vuotta.

Kukista tuli K-Market Erottajan yllätysvetonaula

Kauppias Tom Färdin luotsaama K-Market Erottaja sijaitsee keskellä pääkaupunkiseudun sykettä. Näissä kortteleissa kulkee kaiken ikäisiä ja eri elämäntilantiessa olevia urbaaneja kaupunkilaisia – joita selvästi kiinnostavat kukat.

Kukkien väriloistoa K-Supermarket Eurassa

Vireän maaseutupitäjän keskustassa sijaitsevassa, K-kauppias Kimmo Sampon johtamassa K-Supermarket Eurassa asiakkaita ilahduttaa runsas kukkavalikoima.

03/24

K-Citymarket Kolmisopen juomaosastolta myytiin viime vuonna lähes 4000 eri nimikettä

K-kauppias Topi Miettisen K-Citymarket Kolmisopessa Kuopiossa kauppa on käynyt vuoden 2022 remontin jälkeen hyvin. Remontissa myös juomaosastosta tehtiin oma erottuva soppensa, jolle astuminen on jo elämys itsessään.

K-Supermarket Lehmus panostaa juomaosaston erikoisuuksiin

”Lehmuksesta löytyy varmasti”, vinkataan keskustelupalstoilla, kun on kyse harvinaisemmista juomista. Kauppias Mika Mustosen K-Supermarket Lehmuksen juomaosastolta Lappeenrannasta löytyy laajan perusvalikoiman lisäksi mielenkiintoisia, viikoittain vaihtuvia uutuuksia.

K-Market Asemantorni pitää juomat kylmässä

Arto ja Piritta Martinmäen luotsaaman oululaisen K-Market Asemantornin kylmäkaapeista löytyy monipuolinen valikoima sesonkiin sopivia juomia ja uutuuksia. Ajankohtainen juomaosasto toimii markkinointina koko kaupalle.

03/24

Perehdyttäjä Mirva, 47: ”Haluan päästää ihmiset loistamaan omassa työssään”

K-Citymarket Eastonissa Helsingin Itäkeskuksessa työskentelevä Mirva Mällinen vastaa kaupalla uusien työntekijöiden perehdyttämisestä. Tavoitteena on saada jokainen tuntemaan itsensä arvokkaaksi.

03/24

K-Citymarket Kupittaan markkinointipäällikkö Johanna: ”Kaikissa somepostauksissamme on kaupallinen kulma”

K-Citymarket Kupittaan markkinointipäällikkö Johanna Saario kannustaa kauppoja rohkeaan sometekemiseen. Onnistuminen edellyttää pitkäjänteisyyttä.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: essi.etholen@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Luottamuskauppiasehdokkaat vuodelle 2024

Lauantaina 23.3. pidettävissä toimialayhdistysten ja K-kauppiasliiton vuosikokouksissa päätetään uusien ketjujohtokuntien, toimialayhdistysten hallitusten ja K-kauppiasliiton hallituksen kokoonpanot. Katso ehdotukset luottamuskauppiaiksi.

Pieni suuri teko: Kauppiaan idea tuo iloa pienten lasten kauppakäynteihin

Turun K-Market Kirstinpuiston ovensuussa pienempiä asiakkaita tervehtii rivistö K-mopoja ja Pirkka-keppihevosia. Heidi Carrassin 3-vuotias tytär Minea käyttää menopelejä jokaisella kauppakäynnillä. – Nämä lelut ovat olleet meille arki-iltojen pelastus. Tännehän halutaan silloinkin, kun meillä ei ole mitään ostettavaa, Carrassi naurahtaa.