K-MARKETEISSA muutos raaka-aineista valmistuotteisiin näkyy etenkin kaupunkikeskustoissa ja liikenteellisesti vilkkaissa kohteissa. Kaupasta haetaan kahvia ja sen kaveriksi vastapaistettua kahvileipää tai ruokaisampia eväitä, kuten täytettyjä leipiä. Suurempaan nälkään sopivien tuotteiden tarjonta ja kysyntä on kasvanut etenkin salaattiaterioiden, mikroannosruokien ja keittojen tuoteryhmissä.
Hyvästä tuoreesta kahvista on tullut yksi K-Marketin perustuotteista. Kun kahvipiste on siisti ja kahvi tuoretta, sitä ostetaan pitkin päivää yhä enemmän mukaan otettavaksi. Helposti mukaan -konseptin elementit tarjoavat puitteet ja tarvikkeet eri kokoluokan toteutuksille. Kahvibrändin kauppa voi valita asiakaskuntansa mukaan.
HYVÄÄ HELPOSTI JA NOPEASTI on kantavana ajatuksena myös kesällä uudistetun K-Market Marskin liikeideassa. Kyläkauppahenkisessä porvoolaiskaupassa tuore hevi-osasto ja nopeat eväät ovat hyvin esillä kaupan etuosassa. Kauppa palvelee joka päivä aamusta iltaan, kiireisimpiä tunteja ovat arjen lounasajat. Raikas salaattibaari, kahden padan keittobaari ja runsas valikoima täytettyjä leipiä tarjoavat nopean lounaan hakijalle mukavasti vaihtoehtoja.
Heti sisääntulossa tarjolla on kahvia, erikoisjuomia ja tuoremehukone appelsiinimehun puristamiseen. Peremmällä on tuoksuva ja runsas valikoima tuoreita paistotuotteita hintaryhmämallilla. Suolaiseen nälkään löytyy deli-saarekkeesta annospakattuja salaatteja, täytettyjä leipiä ja runsas kylmien ja raikkaiden juomien valikoima. Tarjonnassa on muistettu myös vegaanit, joiden tarpeisiin löytyy monipuolisesti nopeaa syötävää ja välipalaa. Näiltä asiakkailta kauppiaat Max ja Jaana Sundberg ovat saaneet erityisen paljon kiitosta, ja vegaanituotteiden myynti on mukavassa kasvussa.
MEILLÄ TEHTY – TAATUSTI TUORETTA, asiakkaille luvataan. Teollisuuden valmistaman nopean evään ja välipalajuomien rinnalla Marskin erikoisuutena ovat kaupan omat patongit. Ne paistetaan ja täytetään deli-saarekkeeseen arkiaamuisin. Meillä tehty -patongeista on tullut oikea paikallinen hitti. Valikoimaa on kehitetty hyödyntämällä valmista Ateriat-reseptiikkaa ja täydentämällä sitä paikallisin variantein.
TEKSTI ja KUVA Helena Lappala
Lue koko juttu 24.10. ilmestyvästä Kehittyvästä kaupasta.