K-Citymarket vahvistaa esimiesten osaamista

Jaa

K-Citymarketin esimiesvalmennus on yksi ketjun historian laajimmista ja merkittävimmistä valmennuskokonaisuuksista. Ensimmäisiltä opiskelijoilta on tullut hyvää palautetta.

Syksyllä 2017 startanneeseen KCM esimiesvalmennukseen osallistuvat kaikki ketjun aluejohtajat, tavaratalojohtajat ja -päälliköt sekä osasto- ja asiakaspalvelupäälliköt. Viisi ensimmäistä ryhmää valmistuu tänä syksynä, ja valmennuksen toisessa aallossa aloittaa tänä syksynä kuusi ryhmää.

Asiakaspalvelupäällikkö Heli Heikkinen Kaakkurin K-Citymarketista Oulusta (kuvassa oikealla) on tyytyväinen päästessään kehittämään itseään. ”Mahdollisuus suorittaa tutkinto työn ohessa on iso asia minulle”, hän sanoo. Lähivalmennuspäivät ovat jo antaneet hyviä eväitä esimiestyöhön. Niiden aikana on perehdytty muun muassa toimiviin johtamiskeinoihin ja johtamisen työkaluihin.

”Olemme saaneet vinkkejä erilaisiin tilanteisiin, tehneet ryhmätöitä, analysoineet ja testanneet itseämme sekä haastaneet ja tsempanneet toisiamme”, Heikkinen tarkentaa. Arjessa pääsee sitten soveltamaan ja treenaamaan lähipäivillä läpikäytyjä keinoja aidossa työympäristössä. Koulutus on jo antanut ajattelemisen aiheita ja ideoita.

”Olen oppinut, että se mikä innostaa itseä, ei välttämättä innosta kaikkia muita. Kaikki eivät välttämättä lähde heti mukaan uuteen kärrynpyöriä heitellen. Esimiehen on pyrittävä löytämään sopivat keinot, jotta jokainen voisi motivoitua”, Heikkinen toteaa.

Tutkinto suoritetaan omissa työtehtävissä tehtävillä näytöillä, ja lopputulemana on virallinen johtamisen erikoisammattitutkinto. ”Opinnoissa hyvää tukea saa ohjaajien lisäksi valmennuksessa mukana olevilta kollegoilta”, Heikkinen kertoo. 

K-Citymarket käyttötavaran tavaratalotoimintojen johtaja Petri Mäntysalo on tyytyväinen.

”JET tarjoaa kaikille hyvän pohjan oman esimiestyön arviointiin. Se auttaa tunnistamaan keinoja omien taitojen ja tapojen kehittämiseen sekä uusien työkalujen oppimiseen. Uskomme, että tämä investointi auttaa meitä kehittämään entisestään esimiestyötä ja työilmapiiriä sekä parantamaan asiakkaiden kokemusta meillä asioidessaan.”

Lue koko juttu syyskuun Kehittyvästä Kaupasta. 

Teksti ja kuva Pasi Haaponiemi