MEHEVÄ METSÄMAISEMA houkuttelee Turun Länsikeskuksen K-Citymarketissa lämpimässä myytävien mehujen luo. Teollisten tuotteiden mehuosasto koki kaupan uudistusremontin yhteydessä ison muutoksen, jossa meni uusiksi sekä ilme että valikoima.
– Halusimme osastosta herätteellisen, jotta asiakas löytää sinne paremmin ja viihtyy pidempään. Samalla laajensimme valikoimaa, annoimme lisää tilaa myyvimmille tuotteille sekä hyvinvointijuomille, ja kerta-annosmehut saivat oman paikkansa. Valikoima kasvoi kaikkiaan 20 prosentilla, diplomikauppias Juha Jylli kertoo.
Herätteellinen, kaupan saaristolaisaiheiseen sisustukseen solahtava osasto sai uudistuksessa niin hyvän paikan keskellä myymälää, ettei sitä voi olla huomaamatta, kun kulkee pääkäytävällä.
– Lämpimästä myytävät mehut tulevat esiin ensin, ja niiden selän takana ovat kylmästä myytävät mehut, joiden rooli on viime aikoina noussut merkittävästi, Jylli mainitsee.
Mehumaailmaan panostaminen on nostanut kehityksen uusille urille. – Myynnin kasvu on nyt neljä kertaa paremmalla plussalla kuin ennen uudistusta. Seuraamme tarkasti myös asiointiastetta. Se on pysynyt ilahduttavasti entisellään näin talvijaksollakin, ja kesällä osaston rooli oletettavasti taas korostuu.
Myynnin kehitys kertoo uudistuksen onnistumisesta, mutta se ei kauppiaan mukaan tarkoita, että osasto olisi nyt valmis. – Valikoiman huoltaminen on jatkuvaa työtä. Tämän vuoden teemaksi olemme ottaneet asiakastoiveet.