Omien merkkien myynti on kasvanut rautakaupan kokonaiskehitystä nopeammin. Kesällä myydyimpiä K-Raudan omia merkkituotteita ovat Cello grillit, puutarhakalusteet, maalit ja keittiöt. FXA ruohonleikkurit ja Prof ja FXA terassiruuvit sekä FXA X-Click sähkötyökoneet.
Tarja Viilola kertoo, että rautakaupan omia merkkejä ryhdyttiin muutama vuosi sitten kehittämään toden teolla. Cello sai trendikkään ilmeen ja laajeni sisustustavaroihin. Viime vuoden uutuus Cello-ulkoporeallas osui pihansisustustrendeihin ja nousi euroissa laskettuna omien merkkien myydyimmäksi tuotteeksi. Cello-keittiöt rantautuivat yhä useampiin K-Rautoihin ja ovat saatavilla jo yli 40 kaupasta. Uusi akullisten sähkötyövälineiden FXA X-Click -tuoteperhe sain hyvän lähdön. Nyt siitä löytyy jo lähes 30 tuotteen sarja samalla akulla toimivia laitteita.
Yritysasiakkaiden osuuden kasvu näkyy varsinkin Onnline-tuotteissa, jotka ovat rakentamisen ja talotekniikan kaupan omista merkeistä myydyimpiä. Monet muidenkin omien merkkien tuotteista sopivat molemmille asiakasryhmille, ja tämä näkökulma tullaan jatkossa huomioimaan tuotekehityksessä entistä selkeämmin. Hyvä hinta-laatu-suhde on tärkeää molemmille asiakasryhmille.
FXA työvälineitä K-Citymarketeihin
Kesän kynnyksellä K-Raudan FXA rantautuu myös K-Citymarketeihin. Päivittäistavarakauppa voi tilata tuotteita 60 tuotteen valikoimasta, josta löytyy hyvä perussetti arjen remonteissa tarvittavia työkaluja ja tarvikkeita vaikkapa omaa kotia perustavalle nuorelle.
”Tämä on yksi esimerkki sellaisesta rautakaupan tuoteryhmästä, jonka saatavuus myös ruokakaupasta mahdollistaa paremman ostokokemuksen. Meille rautakaupan puolella yhteistyö tuottaa hyötyjä nopeuttamalla varastonkiertoa ja toki se laajentaa myös brändimme tunnettuutta”, omien merkkien myyntipäällikkö Hannu Halme kertoo.
Lue lisää 18.5. ilmestyvästä Kehittyvästä Kaupasta.
Teksti Kirsi Suurnäkki-Vuorinen » Kuva Mikko Käkelä