Vuosikokous 2021

K-kauppiasliiton vuosikokous 2021 kuvina

K-kauppiasliiton vuosikokous, kolmen toimialayhdistyksen vuosikokoukset ja ketjujen kauppiaskokouksia pidettiin poikkeusjärjestelyin K-Kampuksella Helsingissä lauantaina 10.4.2021. Kokousten toteutus oli koronaepidemian takia hyvin pelkistetty, käsittelyssä olivat vain sääntömääräiset asiat

Paikalla oli tarvittava määrä K-kauppiaita kokousten päätösvaltaisuuden takaamiseksi mutta kuitenkin minimimäärä turvallisuuden varmistamiseksi. Muut kuin osallistujakauppiaat pystyivät seuraamaan kokouksia suoran verkkolähetyksen välityksellä.

K-kauppiasliiton vuosikokouksessa valittiin luottamuskauppiaat kaudelle 2020 – 2021. Liiton hallituksen puheenjohtajana jatkaa diplomikauppias Toni Pokela ja uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin diplomikauppias Hannu Toivonen.

Kaikki luottamuskauppiaat kaudelle 2020-21 yhteystietoineen löydät täältä.

Kuvat: Mikko Käkelä

Ajankohtaiset nostot

110 vuotta menestyksellistä K-kauppiasyrittäjyyttä

K-kauppiasliitto täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Tampereen Palokunnantalolle kokoontuneet maakauppiaat päättivät aloittaa järjestäytyneen yhteistyön liiketoimintansa edistämiseksi ja etujensa ajamiseksi 11. elokuuta 1912. Maakauppiasliiton perustaminen vauhditti yksityisen vähittäiskaupan kehittymistä ja loi perustan myös K-ryhmän rakentumiselle, kirjoittaa K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg blogissaan.