K-kesäduunikampanjan 2013 voittajat palkittiin K-Team Päivillä Tampereella

Ylivieskalainen Petra Kukonlehto ja K-market Kinuskin kauppiaspari Janne ja Teija Hänninen Kinnulasta ovat K-kesäduunikampanjan 2013 voittajat.

Ylivieskalainen Petra Kukonlehto on Vuoden 2013 K-kesätyöntekijä ja K-market Kinuskin kauppiaspari Janne ja Teija Hänninen Kinnulasta Vuoden 2013 K-kesätyönantaja. K-kauppiasliiton hallituksen puheenjohtaja, diplomikauppias Tomi Korpisaari palkitsi K-kesäduunikampanjan 2013 voittajat tänään 2.11. K-Team Päivillä Tampereella.

Vuoden K-kesätyöntekijä on Ylivieskan lukion toista luokkaa käyvä 17-vuotias Petra Kukonlehto, joka työskenteli viime kesänä Tutustu ja tienaa -harjoittelijana elintarvikepuolella K-citymarket Ylivieskassa. Hänen tehtäviinsä kuuluivat mm. teollisten ja maitotuotteiden hyllytys sekä asiakaspalvelu. Petra Kukonlehtoa kiiteltiin omatoimiseksi ja joustavaksi, joka oli valmis vaihtamaan tehtäviä kesken päivän, jos tilanne sitä vaati.

Vuoden K-kesätyönantajaksi valittu kauppiaspari Janne ja Teija Hänninen työllistivät tänä kesänä kaupassaan K-market Kinuskissa 12 kesätyöntekijää eripituisissa työjaksoissa. Taksvärkissä heillä oli syksyllä yhdeksän nuorta yläkoulusta ja lukiosta. Aktiivinen kauppiaspari on noussut merkittäväksi nuorten työllistäjäksi omalla paikkakunnallaan Kinnulassa Keski-Suomessa.

Kesko ja K-kauppiasliitto järjestivät K-kesäduunikampanjan tänä vuonna toista kertaa kiinnittääkseen huomiota nuorten työllistämiseen. Voittajaksi sai kesän ajan ehdottaa vapaasti K-ryhmän kauppojen ja muiden toimipaikkojen kesätyöntekijöitä ja harjoittelijoita sekä hyviksi todettuja kesätyönantajia. Tänä vuonna ehdotuksia tuli tuplaten viime vuoteen verrattuna, yhteensä noin 180 kappaletta. Ehdotuksissa kiiteltiin mm. kesätyöntekijöiden reippautta, iloista asennetta ja avuliaisuutta sekä työnantajien innostuneisuutta, kannustavuutta ja erityisen positiivista suhtautumista nuorten työllistämiseen.

K-kauppiasliitto järjestää vuotuisen valtakunnallisen K-ryhmän ammattitapahtuman tänään lauantaina 2.11.2012 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. K-kauppiaat, K-kauppojen henkilökunta ja keskolaiset pääsevät mm. seuraamaan Mestarimyyjäkoulutuksen finaaleja ja tutustumaan tulevan kauden uutuuksiin ammattimessuilla, joilla on mukana noin 120 yhteistyökumppania.

Kuvat K-kesäduunikampanjan voittajista löytyvät: http://157.144.2.19:80/kesko_login/pincollection.jspx?collectionName={f26536fe-5d07-4ece-a92f-acecb3903ae4}

Lisätietoja K-kesäduunikampanjasta 2013: kehittämispäällikkö Kai Laikio, K-kauppiasliitto, puh. 050 517 6953

Lisätietoja K-Team Päivistä:www.k-kauppiasliitto.fi/kteampaivat