Lehdistötiedote: Sääntelyn vaikutus kaupan kilpailuun jäänyt liian vähälle huomiolle

”Kaikki K-ryhmän 900 ruokakauppaa ovat kauppiasvetoisia ja kilpailevat keskenään, ja usein K-kauppiaiden välinen kilpailu on kaikkein kovinta ”, totesi Keskon pääjohtaja Matti Halmesmäki K-kauppiasliiton 100-vuotisjuhlaseminaarissa tänään lauantaina 24.3. Finlandia-talolla.

Halmesmäki oli yksi ”Kaupan kilpailu” -otsikon alla käydyn paneelikeskustelun keskustelijoista. Muut keskustelijat olivat Kilpailuviraston ylijohtaja Juhani Jokinen, Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte ja johtaja Jarkko Orjatsalo Ernst & Youngilta.
Keskustelussa todettiin, että kaupan kilpailu kovaa. Jarkko Orjatsalon mukaan usein vaille huomiota on jäänyt se tosiasia, että veron osuus ruoan hinnasta on 40 %.

”Toivotaan, että kaupan kilpailusta käytävä keskustelu monipuolistuisi ja siinä otettaisiin huomioon sääntelyn vaikutus kilpailuun”, K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Matti Mettälä totesi seminaarin loppupuheenvuorossaan.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Matti Mettälä, K-kauppiasliitto ry, puh. 0500 475 931, matti.mettala@k-kauppiasliitto.fi

K-kauppiasliitto on K-kauppiaiden edunvalvonta- ja yhteistoimintajärjestö, johon kuuluvat kaikki yli 1200 K-kauppiasta. K-kauppiasliiton perustehtävänä on K-kauppiasyrittäjyyden kehittäminen ja vahvistaminen sekä jäsentensä yhteisten etujen ajaminen. Liitto viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlavuottaan. www.k-kauppiasliitto.fi