Pieni suuri teko

K-kauppiuus on myös pieniä tekoja lähiyhteisön puolesta ja heidän hyväkseen. Teko voi olla kauppiaalle arkinen asia, mutta teon vastaanottajalle ainutlaatuista. Pienten suurten tekojen avulla tuomme K-kauppiaiden vastuullista työtä näkyvämmäksi.

K-kauppiasliiton ja Keskon yhteistyössä toteuttama Pieni suuri teko -hanke jatkoi vuonna 2021 K-ryhmän suosituimpiin kuuluvana sosiaalisen median sisältönä. Vuoden aikana julkaistujen sisältöjen yhteenlaskettu kattavuus oli yli 10 miljoonaa ja ne keräsivät yli 100 000 reaktiota ja klikkiä.

K-kauppiaiden Pieniä suuria tekoja löytyy kootusti Keskon verkkosivuilta. Kaikki Pieni suuri teko -videot on myös kerätty YouTube-soittolistaksi.

Millainen on Pieni suuri teko?

• Teko on useimmiten alueellinen kauppiaan oma arjen teko, jolla on mahdollisuus koskettaa kaikkia suomalaisia.
  • Kauppias kantaa teollaan huolta omasta lähiympäristöstään ja haluaa tuoda oman panoksensa alueen ja sen yhteisön hyväksi.
  • Kauppiaan teossa on jotain uutta ja poikkeuksellista sekä hän on siinä aidosti sydämellään mukana.

Onko kaupassasi tehty tai suunnitteilla Pieni suuri teko -sarjaan sopiva teko? Kerro siitä meille vastaamalla muutamaan alla olevan lomakkeen kysymykseen.

Kaikki lähetetyt teot käydään läpi, joten olemme sinuun yhteydessä lähiaikoina. Otamme myös jokaisen teon talteen mahdollista myöhempää käyttöä varten.

Lisätietoja:
Jenni Räsänen, etunimi.sukunimi@k-kauppiasliitto.fi

Pieni suuri teko: Työ mahdollisti Jesperille muuton omaan kotiin

Osatyökykyiset ovat merkittävä työvoimapotentiaali. 20-vuotiaalle Jesperi Käräjähongalle vakituinen työpaikka K-Market Reijolassa mahdollisti muuton ensimmäiseen omaan asuntoon. Kauppias Toni Ahonen uskoo kaikista yrityksistä löytyvän tehtäviä, joissa osatyökykyinenkin voi auttaa yritystä menestymään.

Pieni suuri teko: Kauppias Mika toteutti 89-vuotiaan Allin unelman

89-vuotiaalla Alli Niiniojalla oli yksi toive: päästä itse kauppaan vielä yhden kerran. Kun Niiniojalle koko korona-ajan ostoksia kotiin kuljettanut K-kauppias Mika Lindeqvist sai kuulla unelmasta, hän päätti tehdä siitä totta.

Lue myös

Pieni suuri teko: K-kauppiailta rekallinen koiranruokaa pohjoisen valjakkokoirille

Pohjois-Suomen valjakkokoirayrittäjät ovat haastavassa tilanteessa koronavuoden turismikadon vuoksi. Vantaalaisen K-Market Rekolan kauppias Minna Kelamon aloitteesta 150 K-ruokakauppiasta yhdisti voimansa ja hankki rekallisen koiranruokaa toimitettavaksi valjakkoyrittäjien akuutiksi avuksi. Toimitukset pohjoisen tarhoille alkoivat joulun jälkeisellä viikolla.

Ajankohtaiset nostot

110 vuotta menestyksellistä K-kauppiasyrittäjyyttä

K-kauppiasliitto täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Tampereen Palokunnantalolle kokoontuneet maakauppiaat päättivät aloittaa järjestäytyneen yhteistyön liiketoimintansa edistämiseksi ja etujensa ajamiseksi 11. elokuuta 1912. Maakauppiasliiton perustaminen vauhditti yksityisen vähittäiskaupan kehittymistä ja loi perustan myös K-ryhmän rakentumiselle, kirjoittaa K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg blogissaan.