Päivittäistavaramarkkina kasvoi toimintavuonna kolmisen prosenttia. K-ruokakauppiaat menestyivät kaupallisesti erittäin hyvin. Asiakastyytyväisyys kehittyi positiivisesti ja K-kauppiaiden tulokset pysyivät ennätysvuoden 2020 tuntumassa. Verkkokauppapalveluita tarjosi toimintavuonna jo yli 500 K-ruokakauppaa.
Rauta- ja sisustuskauppa kasvoi toimintavuonna yli yhdeksän prosenttia rakentamisen jatkuessa vilkkaana. K-Rauta-ketju kasvoi markkinoita nopeammin ja vahvisti asemaansa markkinajohtajana. Voimakkainta kasvu oli yritysasiakaskaupassa. K-Rautojen taloudelliset tulokset olivat ennätystasolla. Menestyksen taustalla ovat tehokkaat ketjutoiminnot ja asiakkaiden arvostama paikallinen toiminta.
Myös Intersport-ketjun myynti ja markkina-asema kasvoivat kilpailijoita nopeammin, ja ketju nousi urheilukaupan markkinajohtajaksi Suomessa. Ketju arvioitiin urheilukaupan parhaaksi Kaupan liiton asiakastyytyväisyysindeksin perusteella, ja asiakkaiden tyytyväisyys oli parantunut kaikilla osa-alueilla. Kenkäkauppiaat jäivät pois K-erikoiskauppiasyhdistyksestä ja K-kauppiasliiton toiminnasta Kookenkäketjun toiminnan päättyessä vuoden vaihteessa.
K-kauppiasliitto toteutti vuoden aikana kaksi isoa digihanketta: Pitkään käytössä ollut jäsenrekisteri vaihdettiin uuteen, entistäkin tietoturvallisempaan järjestelmään ja liiton verkkosivusto uudistettiin.
Koronakriisin keskelläkin K-kauppiasliitto jatkaa toimintaansa strategisten tavoitteidensa mukaisesti. K-kauppiastoimintaa kehitetään ja vahvistetaan edelleen. Toiminnan ytimessä ovat luottamuskauppiastoiminta ketjujen johtokunnissa, toimialayhdistyksissä ja liiton hallituksessa sekä hyvä yhteistyö Keskon kanssa. K-kauppiasliitto toimii Keskon merkittävänä omistajana, ja tavoitteena on K-ryhmän pitkäjänteinen kehittäminen.