”Kyllä täytyy kiittää koko henkilöstöä. Ei kauppias yksin tee kaikkia päätöksiä, vaan tämä on joukkuelaji”, kommentoi vuoden kauppiaan diplomilla palkittu neljän lappeenrantalaisen kaupan K-kauppias Harri Mattinen. Mattista kiitettiin erityisesti jatkuvasta kauppojen kehittämisestä.
”Liikeideamme kulmakivi on taianomainen palvelu ja haluamme lumota asiakkaamme sillä, että kaupassa käynti on helppoa, henkilökunta mukavaa, ja että meiltä löytyy myös yllätyksiä, kuten pakataan tuotteet kassalla valmiiksi kassiin tai kauppakierroksen varrelta löytyy uutuustuotteita”, kertovat asiakastyytyväisyyspalkinnolla palkitut Salon K-Market Pahkavuoren kauppiaat Tarja ja Sauli Kaartinen.
Alueidensa parhaina K-Market-kauppiaina palkittiin 11 kauppiasta
Juuso Hemminki, K-Market Katajanokka, Helsinki
Kauppa toimii osana yhteisöänsä periaatteella: ”Lähes kaikkea pitää olla ja asiakas lähtee kaupasta paremmalla mielellä kun on sinne tullut.
Sanna Järveläinen, K-Market Munckinkatu, Hyvinkää
Liikeidea näkyy asiakkaille ja kauppakunto on todella hyvä. Uudistushaluinen, asiakaslähtöinen ja innokas kauppias, joka näkyy kaupassa.
Sari Karinkanta, K-Market Lahela ja K-Market Sahankulma, Tuusula
Kauppias kehittää kauppojaan aktiivisella otteella ja hakee myyntiä kaikin mahdollisin keinoin. Kauppias on myös aktiivinen paikallisessa yhteisössä ja kaupat ovatkin todellisia Oman kylän kauppoja.
Harri Mattinen, K-Market Ratakatu, K-Market Mattila ja K-Market Tirilä, Lappeenranta
Kauppias tekee työtä suurella sydämellä ja omalla persoonalla. Kauppojen jatkuvaa kehittämistä ohjaa tieto, jota kauppias käyttää analysoidessaan kauppoja yhdessä henkilökunnan kanssa.
Kristian ja Mikael Eklund, K-Market Korpo Handel, Korppoo ja K-Market Nagu, Nauvo
Kauppakunto molemmissa kaupoissa on erinomainen ja sesonkivaihteluihin, jotka saaristossa ovat todella suuria, pystytään vastaamaan erinomaisesti. Kaupat ovat pysyvästi alueen kärkitasoa asiakastyytyväisyystutkimuksissa.
Glenn Holms, K-Market Kvevlax, Koivulahti
Erinomainen kauppakunto ja kaupan myynti kehittyy positiivisesti vuodesta toiseen. Kaupassa viihtyy niin henkilökunta kuin asiakkaatkin -tästä kertoo niin henkilöstötyytyväisyys-kuin asiakastyytyväisyystutkimusten erinomaiset tulokset.
Niko Nylund, K-Market Maukas, Akaa
Kauppias hyvin aktiivinen, myös mm. tapahtumien järjestämisessä ja sesonkien hyödyntämisessä. ”Ei ne kalusteet ja kiinteistö vaan kauppias, henkilökunta, tuotteet ja asiakkaat”.
Arja Nurmela, K-Market Saarijärvi
Tehnyt Ruokamaailmasta vahvan kilpailuedun. Toimiva ja päivittyvä liikeidea, jota henkilökunta mukana täysillä toteuttamassa. Kauppiaan persoona näkyy kaupassa ja luo tunnelmaa.
Toni Ahonen, K-Market Reijola, Joensuu
Kaupan toiminnan kehittäminen etunojassa huomioiden tulevat muutokset sekä hieno ote ajankohdassa elämiselle. Asiakastarpeet ja asiakaskokemus yhdessä henkilökunnan kanssa on rakennettu niin, että kaupallinen toiminta on kehittynyt loistavasti.
Raimo ja Riitta Holappa, K-Market Paprika, Puolanka
Kauppias turvannut palveluita alueensa asiakkaille ja johtaa yhdessä henkilökuntansa kanssa Oman kylän kauppaa suurella sydämellä. Tämä huomionosoitus ansaittu pitkästä ja hyvästä kauppias-elämäntyöstä.
Jeremias Juopperi, K-Market Petsamontie, Ivalo
Liikeidean hyödyntämisen ja kilpailuedun löytämisen avulla saatu aikaan mm. myynninkehitystä ja nostettua asiakastyytyväisyyttä.
Asiakastyytyväisyyspalkinnot jaettiin viidelle kauppiaalle
Pohjois-Suomi: Katri Kyntömaa ja Mikko Berg, K-Market Lautia, Lautiosaari
Pitkäkestoinen ja jatkuva, hyvän ja laadukkaan työn tekeminen asiakkaiden hyväksi, mistä palkintona vuodesta toiseen kuuluminen Pohjois-Suomen TOP 5 joukkoon.
Länsi-Suomi: Tarja ja Sauli Kaartinen, K-Market Pahkavuori, Salo
Asiakastyytyväisyys on ollut alueen huipputasoa jo pidempään. Asiakkaat kohdataan aidosti ja sydämellisesti kaupassa, niin kauppiaiden, kuin henkilökunnankin toimesta. Taianomainen asiakaspalvelu on kauppiaspariskunnalle aidosti sydämen asia.
Itä-Suomi: Pilvi Pääskynen, K-Market Tiilikainen, Tohmajärvi
Asiakastyytyväisyys on pitkäjänteisesti pysynyt valtakunnan kärkipaikoilla. Tämä osoittaa sen, että tekeminen on osa kaupan kulttuuria, jota niin kauppias kuin henkilökuntakin haluaa vaalia.
Etelä-Suomi: Antti ja Niina Raiski, K-Market Hiidenranta, Nummela (ketjun paras asiakastyytyväisyys)
Kauppa on vastannut huikean hienosti asiakaskuntansa tarpeisiin. Asiakastyytyväisyys oli koko ketjun paras. Kaupassa on toteutettu hyvin erityisiä kampanjoita ja tapahtumia korona-aika kuitenkin huomioiden.
Pääkaupunkiseutu: Otto ja Tea Arosilta, K-Market Liila, Espoo
Ilon kautta toiminta-ajatus on viety asiakkaille sekä henkilökunnalle ja se ohjaa myös kaupan rakentamista ja valikoimaa.