Valinta vuoden K-Raudaksi yllätti K-Rauta Riihimäen kauppiaat Marja ja Vesa Hautamäen iloisesti. ”Tuntuu todella hyvältä saada tunnustusta yhdessä henkilökunnan kanssa tehdystä työstä”, he sanovat. ”Ammattitaitoinen, osaava ja sitoutunut henkilökunta luo pohjan onnistumiselle. Perusasioiden kunnossa pitämisen lisäksi on tärkeää kehittää kaupan toimintoja jatkuvasti asiakastarpeita kuunnellen. Panostamme ystävälliseen ja tehokkaaseen asiakaspalveluun koko henkilökunnan voimin.”
K-Rauta Riihimäessä on lähes parikymmentä työntekijää, kauppiasparin lisäksi. Se työllistää lisäksi kiireaikoina kausityöntekijöitä. Kauppa palvelee niin kuluttajia kuin yritysasiakkaita. ”Nyt kysytään etenkin kodin remontointiin ja sisustamiseen sekä lämmitykseen liittyviä tuotteita. Ajankohtaista on myös liukkauden torjuntaa ja lähestyvä joulu. Esimerkiksi työkaluja pakataan joululahjaksi, ja kotiin hankintaan niin tunnelmavaloja, koristeita kuin kukkia. Joulun alla moni on innostunut uusimaan kiuaskivet ja hankkimaan muita saunatuotteita”, kauppiaat kertovat.
Lattia- ja laattavaihtoehtoihin pääsee tutustumaan juuri uudistetulla osastolla. Ajankohtaisista piensisustuksen tuotteista kauppa on myös saanut kiitosta asiakkailta. Piha- ja puutarhaosastoon K-Rauta Riihimäessä on panostettu eritysesti, ja tarjolla on laaja valikoima puutarhatuotteita. Uudistus on saanut tunnustusta K-Raudan parhaana piha- ja puutarhaosastona. Ulkomyymälässä on tarjolla puutavarassa normaalia laajemmat valikoimat. Yritysasiakkaille palvelua tarjoaa uusi PRO Center -osasto.
Palkittu K-Rauta keskittyy jatkossakin palvelun ja tuotevalikoiman kehittämiseen asiakastarpeiden mukaisesti. ”Haluamme kiittää henkilökuntaamme ja asiakkaitamme, jotka ovat antaneet mahdollisuuden kehittää kauppaamme. Tervetuloa nykyiset ja uudet asiakkaat tutustumaan ja kertomaan toiveenne valikoimista ja siitä, miten voisimme palvella yhä paremmin”, Marja ja Vesa Hautamäki sanovat.
Vuoden 2021 K-Rauta -tunnustus julkistettiin 14. joulukuuta. Valintaperusteina olivat asiakastyytyväisyys, henkilöstötyytyväisyys, tuotevalikoiman kehittäminen ja myynnin mittarit.