Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa

Huippukauppa erottuu

Vuoden 2021 parhaaksi K-Citymarketiksi valitussa Vantaan Tammistossa kauppias Kimmo Sivonen henkilökuntineen puhaltaa yhteen hiileen.

K-Rauta Karjaa yhdisti perinteisen moderniin

K-Rauta Karjaan mittava kauppapaikkahanke saatiin onnistuneesti maaliin, kun joukkuepelin kuviot hiottiin ajoissa kuntoon kauppias Kaj Björklöfin johdolla.

Wolt sähköisti K-Market Kalakukon

Vuodenvaihteessa alkanut Wolt-yhteistyö on tuonut paljon uutta kuopiolaisessa K-Market Kalakukossa työskentelevän Henri Huovisen ja kauppias Sirpa Karpin työpäiviin. Kaksinkertaistihan Wolt vilkkaimpana päivänä koko kaupan liikevaihdon.

Lue juttu

”Osaava henkilökunta on kaikki kaikessa”

Porvoon torin laidalla palvelee Vuoden Intersport. K-kauppias Jaki Saarivirran luotsaamassa kaupassa asiakastyytyväisyyteen on pureuduttu huolella.

Lue juttu

”On tärkeä tietää mistä ruoka tulee”

K-kauppias Mika Lindeqvist tekee K-Marketeissaan päivittäin työtä kotimaisen ruoan eteen. Paikallisten tuottajien kanssa tehdyt kaupan ikiomat tuotteet kiinnostavat asiakkaita.

Digitalisaatio etenee isoin harppauksin

Mistä päivittäistavarakaupan vuosi 2021 muistetaan? K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli listaa tärkeimmät tekijät.

Kasvu tulee kaikista maista

– Markkinoilla on vielä paljon potentiaalia. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa on tulevaisuuden kasvuala, K-ryhmän RT-kaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala sanoo.

Lue juttu

”K-ryhmä on hyvässä kunnossa kohtaamaan myös haastavammat olosuhteet”

Miten Keskon strategia toimii nopeasti muuttuvassa maailmassa? Mikä rooli K:lla on suomalaisen ruoantuotannon tulevaisuuden turvaamisessa? Entä miltä lähitulevaisuus näyttää? Ajankohtaisiin kysymyksiin vastaamassa Keskon pääjohtaja Mikko Helander.

Täyttäjästä laatijaksi

Kun ristikoiden täyttäminen ei enää tuonut haastetta, K-Market Karhunpesän myyjä Pia Ojala päätti ryhtyä laatimaan niitä itse. Nyt harrastus on jo sivutyö.

Lue juttu

”Kun parkkipaikalla on paljon rekkoja, hyvään ruokaan voi luottaa”

Seiskatien varrella Loviisan kohdalla kannattaa pitää paussi ja kaartaa Neste K -kyltin suuntaan. Stefan ja Minna Möllerin Neste K Ankkurituuli tarjoaa kuninkaallista palvelua.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: mariine.kopisto-lindholm@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Lähikaupan jätskikiskalla pääsee oppimaan työelämää

”Meidän jäätelökioski on monelle nuorelle ensikosketus työelämään. Siinä pääsee konkreettisesti näkemään ja kokemaan, mitä työnteko on”, kertoo kuopiolaisen K-Market Pirtin kauppias Keijo Ollikainen. Ronja Varis on yksi paristakymmenestä nuoresta, joita kauppias palkkaa kesätöihin.

110 vuotta menestyksellistä K-kauppiasyrittäjyyttä

K-kauppiasliitto täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Tampereen Palokunnantalolle kokoontuneet maakauppiaat päättivät aloittaa järjestäytyneen yhteistyön liiketoimintansa edistämiseksi ja etujensa ajamiseksi 11. elokuuta 1912. Maakauppiasliiton perustaminen vauhditti yksityisen vähittäiskaupan kehittymistä ja loi perustan myös K-ryhmän rakentumiselle, kirjoittaa K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg blogissaan.