Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa 09/22

Asiakastyytyväisyyden aallonharjalla Haapajärvellä

K-Supermarket Haapajärvi on onnistunut kasvattamaan liikevaihtoa vuosi vuodelta, vaikka kaupungin asukasluku on laskenut. Millaisin eväin kauppa on noussut asiakastyytyväisyydessä koko ketjunsa valtakunnalliseksi ykköseksi?

K-Rauta Pälkäne erottuu huumorilla somessa

K-Rauta Pälkänettä seuraa Facebookissa 14 000 ihmistä, yli kaksinkertainen määrä pirkanmaalaiskunnan asukaslukuun verrattuna. Pitkäjänteinen ja oman näköinen some-tekeminen on auttanut rautakauppaa erottautumaan.

Lue juttu

Energiatehokkuudessa pienilläkin toimenpiteillä voi olla iso merkitys

Energiaa voidaan verrata rahaan, molempia pitää käyttää fiksusti. Energiatehokkuus tarkoittaa sitä, että tarpeeton ja turha arvoa tuottamaton energiankulutus kitketään pois, määrittelee Keskon talotekniikkapäällikkö Antti Kokkonen.

Energiatehokkuus huipussaan Tampereen Turtolassa

Kesällä uudistettu K-Citymarket Turtola Tampereella on esimerkki kaupasta, jossa on käytössä K-ryhmän kaikki uusimmat energiatehokkuuskeinot. Vastuullisuus kuuluu luontevasti kaupankäyntiin.

K-kauppias panostaa aurinkosähköön

K-Market Järvikansan kauppias Nina Hannonen pisti toimeksi ja vuorasi kauppansa katon aurinkopaneelein. Niistä saadaan jatkossa arviolta neljännes kaikesta kaupan käyttämästä sähköstä.

Hintavetoiset tuotteet kiinnostavat

K-Menu-tuotesarjan kysynnässä tapahtui toukokuussa selkeä käänne. Voimakkaasti hintavetoiset tuotteet kiinnostavat nyt asiakkaita enemmän kuin aikoihin.

Lue juttu

K-Supermarket Kauppatorin Aleksi: ”Tosissaan mutta ei totisena”

Rovaniemeläisen K-Supermarket Kauppatorin panimo-osaston vastaavaan Aleksi Laineen mielestä jokainen asiakas on yhtä tärkeä.

Lue juttu

”Myyntiohjelmat fiksu tapa uudistaa myymälää”

Myyntiohjelma päivittää osaston ja sujuvoittaa myymälässä asiointia. Lahden K-Rauta Laune on laittanut myös sähkötyövälineet uuteen asentoon.

Lue juttu

Mitä vegebuumille kuuluu nyt?

Suomalaiset ovat vielä vahvasti lihansyöjäkansaa. Lihaa korvaavien tuotteiden uskotaan kuitenkin lyövän yhä vahvemmin läpi, kunhan niiden käyttö on helppoa, maku kunnossa ja hintapiste sopiva.

Kalatukku E. Erikssonin intohimona vastuullinen ja laadukas kala

Kalatukku E. Erikssonissa vaalitaan vastuullisuutta, käsityönä tehtyä laatua ja pitkiä perinteitä. Erikssonin tuotteita on saatavilla vain K-kaupoista ja parhaista ravintoloista eri puolilla Suomea.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: mariine.kopisto-lindholm@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Kauppias tarjosi Mojtaballe tukea uuteen alkuun

”Olin ihan yksin siellä merellä, vaikka ihmisiä olikin ympärillä. Silloin tajusin, ettei minulla ole merkitystä.” Mojtaba Mohseni tuli pakolaisena Suomeen 16-vuotiaana muun perheen jäädessä Afganistaniin. Kauppias Paulamaria Äärynen-Tuominen vaikuttui nuoren miehen asenteesta ja tarjosi hänelle töitä kaupoiltaan.

”Jokainen K-kauppa on erilainen, sillä jokainen kauppias on erilainen”

Kahdeksan vuotta K-kauppiasyrittäjänä työskennellyt Juuso Österman kertoo urapolustaan Futucast-podcastin vieraana.