Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa 05/24

K-Supermarket Toppilan pyörä ei pysähdy koskaan

Oululainen K-Supermarket Toppila on herkuttelijan paratiisi, joka yllättää asiakkaansa yhä uudestaan. Maan parhaaksi valittu K-Supermarket on kasvanut määrätietoisesti alueensa mukana.

Rautakauppa alkaa ihmisen kohtaamisesta

Rovaniemen K-Rauta sai Parhaat myynnin kehittäjät -tunnustuksen suurten K-Rautojen sarjassa vuoden 2023 osalta. Menestyksen reseptissä kiteytyy kolme asiaa: loistava asiakaspalvelu, laaja tuoterepertuaari ja hyvinvoivat työntekijät.

05/24

K-Rauta Haapajärvellä tartuttiin luuriin ja saatiin myynti vauhtiin

Aktiivisuus ja kuunteleminen kannattavat. K-Rauta Haapajärvi on saavuttanut sinnikkäällä työllä asiakkaiden luottamuksen, ja palkintona tuli vielä ketjun Parhaat myynnin kehittäjät 2023 -tunnustuskin omassa kokoluokassa.

Tunnelma ja ihmiset löytävät toisensa Jyväskylän K-Market Kympissä

Jyväskyläläisessä K-Market Kympissä positiivinen asiakaskokemus on kaiken toiminnan tavoite. Vuoden 2023 K-Market on onnistunut tavoittamaan alueensa tunnelman, ja siellä viihtyvät sekä asiakkaat että työntekijät.

05/24

K-Rauta Joutsa otti vauhdikkaan startin kevätkauteen

Kahden päivän markkinat ja kohtaamisia niin vakituisten asiakkaiden kuin kesämökkiläistenkin kanssa. Tuoreet kauppiaat Anna Hirvonen ja Joni Saukkonen toteuttivat tiiminsä kanssa K-Rauta Joutsaan kevätriehan, jonka tunnelmassa viihdyttiin pitkään.

05/24

K:n rakentamisen ja talotekniikan toimialajohtaja Sami Kiiski: ”Olemme hyvissä asemissa”

Kahdeksan omanlaistaan toimintamaata ja Suomessa kaksi eri ketjua ja kolme erityyppistä asiakaskuntaa. On iso haaste ottaa tällainen tontti hoidettavaksi keskellä syvintä matalasuhdannetta, mutta K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan uusi toimialajohtaja Sami Kiiski on täynnä virtaa.

Erika, 32, tuntee pihojen ja puutarhojen kesätrendit

Erika Silvennoinen tunnustautuu työssään ”mummomagneetiksi”, joka saa virtaa asiakkaiden kanssa hölöttämisestä. Miltä näyttää supliikin porilaisen työ K-Rauta Porin piha- ja puutarhaosastolla?

K-Citymarket Mikkelissä soitellaan menemään – täysuudistus vakuutti asiakkaat

K-Citymarket Mikkeli repi laajassa remontissaan kontrastia kilpailijoihin. Vauhdikas ja myynnillisesti vahva kevät on kauppias Harri Mattisen mielestä ollut seurausta hyvästä yhteistyöstä.

04/24

Lapväärtin perinteikäs K-Rauta kulkee omaa polkuaan

Kristiinankaupungissa sijaitsevaa K-Rautaa voi vapaasti kutsua joko Lapväärtin tai Lappfjärdin K-Raudaksi. Kaupassa palvellaan niin iloisesti sekä suomeksi että ruotsiksi, että asiakkailta tulee jatkuvasti palautetta hyvästä työilmapiiristä ja kauppa käy poikkeuksellisen pirteästi.

Vipinää Woltin täydeltä Kotkan K-Supermarket Pookissa

Lähestyvä kesä on jo mielessä K-Supermarket Pookissa Kotkassa. Maaliskuisena torstaina pääsiäisen alla Wolt-puhelin piippailee ja vauhdikas työpäivä vie mukanaan.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: essi.etholen@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Ajankohtaiset nostot

Kokoaan suurempi kyläkauppa

"Kajaanissa Lohtajan kaupunginosassa sijaitsee perinteinen lähikauppamme. K-Market Lohtaja on kuin toinen kotini, ja tämän haluan välittyvän myös asiakkaillemme. Sanon usein, että ”tervetuloa meille, kokoaan suurempaan” viitaten kaupan sydämellisyyteen, lämpöön sekä laajaan tuotevalikoimaan kaupan pienestä koosta huolimatta." Kyläkauppapäivää vietettiin taas lauantaina 8.6. Sari Kivioja kertoo blogissaan oman kyläkauppansa merkityksestä itselleen ja lähiyhteisölleen.

Mikko Ahtolan blogi: Ottakaa varas kiinni!

Myymälävarkaudet ovat valitettavasti kaupan arkipäivää ja niistä riittää paljon keskusteltavaa – erityisesti silloin, kun rikoksesta ei seuraa rangaistusta. Toisinaan edes verekseltään kiinni otettua näpistelijää ei saada vastuuseen teostaan. Mistä tämä johtuu ja voiko sille tehdä jotain? Lue järjestöpäällikkömme Mikko Ahtolan ajatuksia blogista.