Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa

Joulusesonkiin kauppiaan oman teurastamon tuotteilla

Oman teurastamon kautta kulkevat, pellolta pöytään jäljitettävissä olevat possut ja runsas lähituotteiden tarjonta ovat K-Supermarket Valtarin keinoja erottua. Kohta kouvolalaisten joulupöydissä leikataan taas oman kaupan paikallista lähikinkkua.

”Kertaheitolla uudelle vuosikymmenelle”

K-Supermarket Saaressa ja K-Citymarket Kirkkonummessa sähköiset markkinointinäytöt ovat jo osa kaupan arkea ja tarjoavat asiakkaille informaatiota ja piristystä kaupankäynnin oheen.

Viimeinen silaus saunaosastolle

K-Rauta Lahdesjärvessä päätettiin remontoida toimiva saunaosasto entistäkin paremmaksi. Myyntiohjelman mukaiset muutokset toivat tilaan tyyliä, toimivuutta ja runsaasti uusia asiakasopasteita.

Asiakastyytyväisyyden aatelia

K-Market ja Intersport olivat toimialojensa kovimmat nousijat Kaupan liiton tuoreessa asiakastyytyväisyyttä kuvaavassa indeksissä. Suoritukset erottuvat huippuonnistumisina, sillä samaan aikaan asiakkaiden kokemus kaupan palveluista oli keskimäärin heikentynyt.

Lue juttu

”Tavoitteena alan paras asiakaskokemus”

Sähköautojen kysyntä on kasvanut hurjasti, ja osa asiakkaista on jo siirtänyt ostopolkunsa nettiin. K-ryhmän autotoimialaa keväästä alkaen johtanut Matti Virtanen on täynnä virtaa. – On mahtavaa olla mukana vaikuttamassa siihen, miten autoilu kehittyy, hän sanoo.

Bitit jumissa, tukitiimi apuna

Kun Honeywell ei toimi, tietoliikenne sakkaa tai kun tarvitaan neuvoa järjestelmän käytössä, on Kaupan digi- ja infrapalveluiden tuki apuna. Asiantuntijatiimi ratkoo virhetilanteita, neuvoo ja opastaa, jotta kauppa pääsee nopeasti jatkamaan päivittäistä työtään.

Kirkastettu liikeidea tuottaa tulosta

K-Market Niemenrannassa tehtiin porukalla kaupan liikeideasta vielä enemmän oman näköinen. Asiakkailta kuultu ytimekäs kommentti antaa nyt raamit tekemiseen, ja asiakkaat ovat entistäkin tyytyväisempiä.

Mikä kirittää huippukauppiaita?

K-Citymarket-ketjusta löytyy kauppiaita, jotka ovat luoneet kaupoistaan lähes nähtävyyksiä asiakkaidensa toiveiden ja mieltymysten ohjaamina. Nyt kolme huippuosaajaa kertoo, mistä uudet ideat löytyvät ja kuinka intohimo pysyy yllä.

Merkittävä myynninkasvu myyntiohjelmasta

Vihdin Nummelassa asukkaat suuntaavat mielellään omaan K-Rautaansa valitsemaan uusia kylpyhuonekalusteita. Tila remontoitiin kokonaisuudessaan viime talvena, ja muutos vanhaan on valtava. Osasto on inspiroiva, tyylikäs ja kodinomainen.

Uutta intoa lajitteluun

Uusi jätelaki tiukentaa jätteiden lajitteluvaatimuksia ja tuo uusia velvotteita ruokahävikin raportointiin. Kaupoissa on otettu homma haltuun K Kiertotalouskonseptin nuotein.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: mariine.kopisto-lindholm@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Kauppiaan kekseliäs ratkaisu sai näpistelyaallon taittumaan

Kun turkulaisen K-Market Vasaramäen kauppias Anni Puhakka havahtui alkuvuodesta 2021 lisääntyvään näpistelyyn kaupallaan, hän päätti tarttua ongelmaan omalla tavallaan. Hyvä yhteistyö lähikoulun ja alueen vanhempien kanssa sai näpistelyaallon nopeasti taittumaan. Lue lisää Anni Puhakan Pienestä suuresta teosta ja käy ilmoittamassa omasi.