Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa 10/24

K-Duuni-kilpailun työntekijäfinalistien matkassa

Vuoden 2024 K-Duuni-kilpailu ratkeaa marraskuun alussa K-Team Päivillä. Vietimme päivän Työntekijä-sarjan finalistien Emma Lahikaisen (K-Citymarket Tammisto), Akseli Venäläisen (K-Market Puulantori) ja Sini Kuusiniemen (K-Supermarket Jokela) matkassa.

Turun K-Rauta Skanssissa ollaan asiakkaan unelmien äärellä

K-Rauta Skanssin sauna- ja kylpyhuonemaailman näyttelytila auttaa asiakkaita hahmottamaan, miltä heidän haaveensa näyttävät. Kauppias Juha Huunonen kehittää myymälän toimintaa yhdessä henkilökuntansa kanssa.

10/24

”Ne asiat joita tehdään, tehdään myös kunnolla”

K-Supermarket Piikkiössä Kaarinassa luotetaan vahvaan kaupan perustekemiseen ja ruokaisuuteen. Kauppiaiden Sampsa ja Rebekka Mäen tavoitteena on ollut poistaa piikkiöläisiltä tarve käydä ruokakaupassa muualla – ja siinä on myös onnistuttu.

10/24

Vuoden Intersport-kauppias luottaa huipputiimiinsä ja paikallistuntemukseen

Mikkelissä Intersport on saanut sähköpyöräilyn niin kovaan nosteeseen, että kaupan myynti on pysynyt hyvässä vireessä haasteellisemmassakin suhdannetilanteessa. Vuoden Intersport-kauppias Juho Saranki toteuttaa menestysreseptiään yhdessä tavoitteellisesti toimivan huippuporukan kanssa.

10/24

Nyt puhuu vuoden positiivisimmaksi kainuulaiseksi valittu K-kauppias Tuomas Sirviö

Myönteinen asenne on kirittänyt kainuulaista Tuomas Sirviötä kauppiasuralla. Se on antanut K-Market Paltamon kauppiaalle heikkoina hetkinä luottamusta omien visioiden toteutumiseen. Se on tuonut elämään intomieltä ja onnellisuutta.

K-Raudan Sonja aikoo pyöräillä Pariisiin

Kauppiaan ele sai K-Rauta Äänekoskella työskentelevän Sonja Pakosen innostumaan taas vanhasta unelmastaan. Ensi kesänä Pakonen aikoo pyöräillä Keski-Suomesta Pariisiin.

10/24

K:n aluejohtaja Janne Virtanen: ”Olisi tärkeää saada yrityslähestymiskielto eteenpäin”

Keskon Varsinais-Suomen, Hämeen ja Ahvenanmaan aluejohtaja Janne Virtanen on kiertänyt työssään paljon kauppoja. Alueen huippukaupat kirittävät koko suomalaista kaupan alaa eteenpäin, mutta esiin on noussut myös huoli kauppojen turvallisuudesta. – Olisi tärkeää saada hallitusohjelmaankin kirjattu yrityslähestymiskielto eteenpäin, Virtanen peräänkuuluttaa.

K-Market Nuotta on Polvijärven sykkivä sydän

K-Market Nuotta näyttää, miten hyvin kauppa voikaan solahtaa osaksi yhteisöään. Itä-Suomen parhaaksikin valitun lähikaupan ideamylly jauhaa kylälle tapahtumia ja elämää suorastaan liukuhihnalta.

K-Rauta Kouvolaan tulee asiakkaita heräteostoillekin

Rautakaupalla asiointiin voi Kouvolassa yhdistää koko perheen ostosreissun, elokuvat ja kahvipaussin. Ison kauppakeskuksen palvelut ovat myös K-Raudan asiakkaiden ulottuvilla.

09/24

Kalamestarin työssä kysytään myös visuaalisuutta

Kalaosaston viikko jakautuu kahteen osaan. Kun alkuviikko on takana, aloitellaan torstaina viikonlopun myynnit. Hyppää mukaan seuraamaan kalamestari Laura Jähin työpäivää Lahden K-Citymarket Karismassa.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: essi.etholen@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Pieni suuri teko: Kauppias tutustui Sininauhan asiakkaisiin ja sai heidät puhumaan ”meidän kaupasta”

– He kohtaavat ennakkoluuloja kaikkialla, kaupassani he saavat normaalia kohtelua, Porin K-Supermarket Antinkadun kauppias Jonatan Jarkia linjaa. Kauppiaan ennakkoluulottomuus on luonut naapurisovun Sininauhan palvelupisteen lissulaisten kanssa ja heitä pitämään kauppaa rauhoitettuna alueena.

Tässä ovat K-Duuni-kilpailun vuoden 2024 finalistit

K-Duuni-kilpailun vuoden 2024 työnantajakauppiasfinalistit ovat Jaakko ja Sanna Iso-Möttönen K-Market Kuusamosta, Hanna Salminen K-Supermarket Akaalta sekä K-Rauta Nokian, Sastamalan ja Huittisten kauppias Antti Valkeapää. Työntekijä-sarjan finalistit ovat Sini Kuusiniemi Tuusulan K-Supermarket Jokelasta, Emma Lahikainen Vantaan K-Citymarket Tammistosta ja Akseli Venäläinen Kangasniemen K-Market Puulantorilta.

Ammattina K-kauppias: Hue Vo kohtaa asiakkaansa lämmöllä ja läsnäololla

– Kauppiuus tarkoittaa minulle yrittäjyyttä ja yrittäjyys taas elämäntapaa. Hue Vo on neljän K-Marketin kauppias Joensuussa: K-Market Aittarannan, Hammaslahden, Noljakan ja Ranta-Mutalan. Katso videolta, mitä Vo kertoo kauppiasurastaan.