Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa 02/24

K-Citymarket Länsikeskus henkii edelläkävijyyttä ja saaristotunnelmaa

Poikkeuksellisen pitkälle mietitty liikeidea, kaupan ainutlaatuinen saaristomiljöö ja innostuva henkilökunta ovat vain muutamia diplomikauppias Juha Jyllin luotsaaman K-Citymarket Länsikeskuksen vahvuuksista. Ketjunsa vuoden kauppa on huomattu ulkomaita myöten.

Ketjunsa vuoden uudistaja K-Rauta Vantaanportti ei pelkää virheitä

– Kehity tai kuolet. Jos pysähdyt, markkina menee ohi, K-Rauta Vantaanportin kauppias Jyri Metsälä totesi ketjun Vuoden uudistaja -palkintoa vastaanottaessaan. Uudistaminen on vantaalaiskaupassa osa arkea eikä sen tuoksinassa pelätä virheitäkään.

Luovuus on K-Citymarket Järvenpään supervoima

Maailmanmestaruus olikin ollut vasta alkusoittoa, kun K-Citymarket Järvenpäätä alettiin muutama vuosi sitten uudistaa. – Halusimme tehdä niin hyvän kaupan, ettemme itse sitä edes vielä hallitse ja jota asiakkaat eivät osaa pyytää, diplomikauppias Markku Hautala kertoo.

02/24

K-Supermarket Postitalon omat vegemessut olivat menestys

K-Supermarket Postitalon perjantai-iltapäivässä Helsingin ytimessä riitti kuhinaa, kun kauppiaat Eve ja Mikko Länsiluoto järjestivät tammikuun puolivälissä kaupan historian toiset kokonaan vegaaniset ruokamessut.

02/24

Brittiläinen IGD arvioi suomalaisten ruokakauppojen vahvuudet

Kun kaupan alan ammattilaiset eri puolilta maailmaa tiedustelevat kiinnostavia markkinoita, Suomi on aina mukana IGD:n suosituslistalla. Alan tutkimus- ja asiantuntijajärjestön analyytikko Harriet Cohen kertoo suomalaisten ruokakauppojen vahvuudet.

02/24

Keskon pääjohtaja Jorma Rauhala: ”K:lla kaikki edellytykset menestyä myös jatkossa”

– Tuloskunto on vahva, meillä on osaavat organisaatiot ja tekemisen kulttuuri, ja yhteistyö kauppiaiden kanssa toimii erinomaisesti, Kesko-konsernin uusi pääjohtaja Jorma Rauhala listaa tekijöitä, jotka saavat hänet katsomaan luottavaisesti tulevaan.

02/24

Joona, 36: ”On ollut suuri rikkaus oppia pidemmän uran tehneiltä konkareilta”

Onnistumisen tunne on vahva, kun saa hankalasti huollettavan välineen kuntoon asiakkaalle. Intersport Eastonin Joona Jumppanen kertoo, millaista on työskennellä urheilukaupan huoltopalveluissa.

01/24

Vuoden työnantajakauppiaan kaupoissa puhalletaan yhteen hiileen

Ilmapiiri on kohdillaan ja henkilökunnan asiakaspalveluasenteesta satelee palautetta tasaisena virtana. Miltä näyttää työpäivä K-ryhmän vuoden työnantajakauppias Mikko Valtosen kaupoissa, K-Supermarket Hämeenkyrössä ja K-Market Kyröskoskella?

01/24

Kolme alanvaihtajaa löysi uuden kodin kaupan alalta

K-kauppias Eveliina Perälän K-Marketeissa työskentelee useita alanvaihtajia. Tyystin toisilla aloilla marinoituneista konkareista on kuoriutunut luotettavia ja sitoutuneita asiakaspalvelun ammattilaisia.

Vuoden 2024 ruokailmiöt K-kauppiaiden silmin

Vuoden 2024 ruokailmiöissä korostuu paluu perusasioiden äärelle, kertoo tuore tutkimus. Miltä vuoden ruokatrendit näyttävät kahden K-kauppiaan silmin?

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: essi.etholen@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Ajankohtaiset nostot

Vuosikokoukset 2024

K-kauppiasliiton ja toimialayhdistysten vuosikokoukset pidetään Marina Congress Centerissä Helsingissä 23.3.2024. Tule vaikuttamaan, kuulemaan näkemyksiä tulevaisuudesta sekä viihtymään kauppiasporukassa.

Uusi toimitusjohtaja Timo Lavikainen on aloittanut työnsä K-kauppiasliitossa

”K-ryhmän ytimessä ovat itsenäiset K-kauppiasyrittäjät, ja uuden työni myötä pääsen jälleen työskentelemään heidän kanssaan. Osa ihmisistä ja asioista on tuttuja Keskon ajoiltani, mutta koko kaupan ala on ollut sellaisessa muutosmyllerryksessä viime vuosina, että uutta opittavaa riittää varmasti. Sitä odotan jo innolla”, Timo Lavikainen kertoo tunnelmiaan ensimmäisenä työpäivänään.