Ideat ja ihmiset loistamaan

Kehittyvä kauppa on K-kauppiasliiton kustantama K-kaupan ammattilehti, joka välittää osaamista, inspiraatiota ja hyötytietoa ajankohtaisista aiheista. Joka vuosi yhdeksän numeroa täynnä aitoja tarinoita kaupoista ja ihmisistä jokaisessa Koossa ympäri Suomen. Kehittyvää kauppaa voit seurata Instagramissa @kehittyvakauppa.

Ilmoita lehdessä
Näköislehdet
Kehittyvä kauppa 11/22

K-Supermarket Tapiolassa sydän palaa laadulle

Arvostetun Rôtisseurs-kilven saaneessa K-Supermarket Tapiolassa Espoossa asiakkaat on totutettu korkeatasoiseen laatuun ja palveluun. Vaikka inflaatio ja maailman tilanne vaikuttavat nyt ostokäyttäytymiseen monin tavoin, Tapiolan kilpailuetu pitää pintansa.

Lue juttu

”Kierrätys innostaa kun saa järkiohjeet”

Kun kiertotalousmanageri piipahtaa kaupalla, takahuoneessa alkaa tapahtua kummia ja pikku hiljaa vaikutukset näkyvät jätekuluissa. K-Citymarket Kauhajoen ja K-Market Siltiksen kokemukset osoittavat, että tätä tilaisuutta ei sovi ohittaa.

Kierrätys on talon tapa K-Raudassa

Vuonna 2019 K-Rauta Kuninkojassa lajiteltiin kaupassa syntyvä jätemateriaali neljään eri jakeeseen. Nyt kerättäviä jakeita on 17. Kaupan koko porukka on lähtenyt mukaan kierrätykseen, ja tulokset näkyvät jo dramaattisesti jätehuoltokuluissa.

Tuttuus ja turvallisuus säilyvät K-Market Wiljamin kauppiasvaihdoksessa

Vihavaisten suku teki kauppaa Sulkavan soutupitäjässä Saimaan rannalla liki 110 vuotta. Lokakuun alussa K-Market Wiljamin kehittäminen siirtyi tutuille jatkajille, Kari ja Päivi Kropsulle.

Minne menet, ruokakauppa?

Epävarma maailmantilanne on vaikuttanut myös K-ruokakaupan asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. K-ryhmän lokakuisessa mediatilaisuudessa puitiin, mikä oikeastaan on muuttunut ja miten K-kaupoissa vastataan uusiin haasteiseen.

Lue juttu

Remonttimestari Tuija: ”Tärkeintä on pitää asiakkaan mieli rauhallisena”

K-Rauta Lohjan remonttimestari Tuija Alén tietää, miten asiakkaan mieli pidetään remontissa tyynenä.

Yhteisenä tavoitteena K-kauppiasyrittäjyys

Harjoittelu kaupassa kokeneen kauppiaan opastuksessa on K-kauppiasvalmennuksessa opiskeleville tärkeä osa kauppiaaksi kasvamista. Työkavereillakin on iso merkitys. Kolme eri toimialan kauppiasvalmennettavaa kertoo kokemuksistaan.

Visionääristä verkkokauppaa tamperelaisittain

K-Citymarket Linnainmaassa Tampereella eletään ja hengitetään ruokakaupan digimurrosta. Kaupan väen kehittämä virtuaalikauppa on uudenlainen väliportti verkkokaupan ja kivijalan välissä.

Rautakauppias Taina Källi rakentaa monimuotoista työyhteisöä

Kauppias Taina Källi haluaa antaa monenlaisille ihmisille mahdollisuuden työllistyä. Omasta osaamisestaan hän kannustaa pitämään huolta.

Kun tulipalo vei kaupan, Saariselän Kuukkelissa iski tekemisen palo

Hillamunkit, poronkäristys, savuporo- ja perunarieskat. Saariselän K-Market Kuukkelin keittiössä Lapin herkut valmistuvat jo entiseen malliin. Helmikuinen tulipalo ei ollut este, korkeintaan pieni hidaste.

Lue Kehittyvän kaupan näköislehti

Kehittyvän kaupan näköislehtien lukeminen vaatii kirjautumisen. K-kauppiaat pääsevät arkistoon omilla Kauppiassivujen tunnuksillaan. Muut voivat tiedustella linkkiä yksittäisiin lehden numeroihin: mariine.kopisto-lindholm@k-kauppiasliitto.fi. Jos haluat tutustua lehteen, löydät arkistosta muutaman avoimen näytenumeron.

Näköislehdet

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Kauppiaan villasukkatalkoissa neulotaan lapsiperheiden hyväksi

”Kaikki villasukkatalkoissa mukana olevat ovat suorastaan villiintyneitä neulomisesta, ja heillä on aito halu auttaa muita”, kertoo lahtelainen K-kauppias Leena Nykänen. Kauppiaan talkoissa lähialueen neuleharrastajat tekevät yhdessä villasukkia lahjoitettavaksi Hope ry:n kautta lahtelaisille lapsiperheille.