The K-Retailers’ Association

The K-Retailers’ Association is the co-operative organisation for K-retailers in Finland, existing to oversee the interests of its members.

All K-retailers, 1,100, are members. The K-Retailers’ Association’s key function is to develop and strengthen K-retailer entrepreneurial ability.

More information: Leena Salo tel. +358 50 487 2984, leena.salo@k-kauppiasliitto.fi.

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Filippiineiltä tullut Melo oppi suomen kielen asiakkaita palvellen

”Tärkeintä on, että ihminen sopeutuu työhön ja työyhteisöömme – ei sillä ole merkitystä, mistä hän tulee,” sanoo kauppias Sanna Tiitinen. Tiitinen luotti intuitioonsa ja otti suomea osaamattoman filippiiniläisen Melo Hertellin Tampereen Lielahden Intersportiin töihin kolme vuotta sitten. Nykyisin Hertell palvelee asiakkaita sujuvalla suomen kielellä.

Kokoaan suurempi kyläkauppa

"Kajaanissa Lohtajan kaupunginosassa sijaitsee perinteinen lähikauppamme. K-Market Lohtaja on kuin toinen kotini, ja tämän haluan välittyvän myös asiakkaillemme. Sanon usein, että ”tervetuloa meille, kokoaan suurempaan” viitaten kaupan sydämellisyyteen, lämpöön sekä laajaan tuotevalikoimaan kaupan pienestä koosta huolimatta." Kyläkauppapäivää vietettiin taas lauantaina 8.6. Sari Kivioja kertoo blogissaan oman kyläkauppansa merkityksestä itselleen ja lähiyhteisölleen.