Töihin K-kauppaan

K-ryhmä eli K-kauppiaat ja Kesko työllistävät yhteensä 39 000 henkilöä kahdeksassa maassa, ja K-kauppiaiden palveluksessa heistä on 21 000 eri puolilla Suomea.

K-ryhmä on myös merkittävä nuorten työllistäjä: joka viides töissä olevista alle 25-vuotiaista nuorista työskentelee kaupan alalla, ja K-ryhmä tarjoaakin monelle nuorelle sen ensimmäisen kosketuksen työelämään. Esimerkiksi kesäisin K-kaupoissa työskentelee 5000 kesätyöntekijää.

Lisätietoja avoimista työpaikoista K-kaupoissa löytyy Keskon verkkosivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Lue myös

Kauppiaiden kesätyömuistoja: ”Ajatus kauppiasurasta jäi kytemään”

K-ryhmä työllistää kesäisin noin 5000 kesätyöntekijää. Kolme kaupan alalle alun perin kesätöiden kautta tullutta K-kauppiasta jakaa nyt omat kesätyömuistonsa.

Ajankohtaiset nostot

110 vuotta menestyksellistä K-kauppiasyrittäjyyttä

K-kauppiasliitto täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Tampereen Palokunnantalolle kokoontuneet maakauppiaat päättivät aloittaa järjestäytyneen yhteistyön liiketoimintansa edistämiseksi ja etujensa ajamiseksi 11. elokuuta 1912. Maakauppiasliiton perustaminen vauhditti yksityisen vähittäiskaupan kehittymistä ja loi perustan myös K-ryhmän rakentumiselle, kirjoittaa K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg blogissaan.