Töihin K-kauppaan

K-ryhmä eli K-kauppiaat ja Kesko työllistävät yhteensä 39 000 henkilöä seitsemässä maassa, ja K-kauppiaiden palveluksessa heistä on 21 000 eri puolilla Suomea.

K-ryhmä on myös merkittävä nuorten työllistäjä: joka viides töissä olevista alle 25-vuotiaista nuorista työskentelee kaupan alalla, ja K-ryhmä tarjoaakin monelle nuorelle sen ensimmäisen kosketuksen työelämään. Esimerkiksi kesäisin K-kaupoissa työskentelee 6 000 kesätyöntekijää.

Lisätietoja avoimista työpaikoista K-kaupoissa löytyy Keskon verkkosivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Lue myös

Kauppiaiden kesätyömuistoja: ”Ajatus kauppiasurasta jäi kytemään”

K-ryhmä työllistää kesäisin noin 5000 kesätyöntekijää. Kolme kaupan alalle alun perin kesätöiden kautta tullutta K-kauppiasta jakaa nyt omat kesätyömuistonsa.

Luottamuskauppiasehdokkaat vuodelle 2024

Lauantaina 23.3. pidettävissä toimialayhdistysten ja K-kauppiasliiton vuosikokouksissa päätetään uusien ketjujohtokuntien, toimialayhdistysten hallitusten ja K-kauppiasliiton hallituksen kokoonpanot. Katso ehdotukset luottamuskauppiaiksi.

Pieni suuri teko: Kauppiaan idea tuo iloa pienten lasten kauppakäynteihin

Turun K-Market Kirstinpuiston ovensuussa pienempiä asiakkaita tervehtii rivistö K-mopoja ja Pirkka-keppihevosia. Heidi Carrassin 3-vuotias tytär Minea käyttää menopelejä jokaisella kauppakäynnillä. – Nämä lelut ovat olleet meille arki-iltojen pelastus. Tännehän halutaan silloinkin, kun meillä ei ole mitään ostettavaa, Carrassi naurahtaa.