Liitto

K-kauppiasliitto on K-kauppiaiden yhteistoiminta- ja edunvalvontajärjestö, jonka tehtävänä on kehittää ja vahvistaa K-kauppiasyrittäjyyttä sekä ajaa K-kauppiaiden yhteisiä etuja.

K-kauppiasliiton tehtävänä on K-kauppiaiden ja Keskon välisen kaupallisen yhteistyön organisointi. Yhteistyötä tekevät noin 50 K-kauppiaiden keskuudestaan valitsemaa ns. luottamuskauppiasta. Luottamuskauppias edustaa alueen, ketjun tai toimialan K-kauppiaita K-kauppiasliiton toimielimissä. Luottamuskauppiaat valitaan vuosittain K-kauppiasliiton ja sen toimialayhdistysten vuosikokouksissa sekä ketjujen kauppiaskokouksissa. Luottamuskauppiaiden työtä tukee K-kauppiasliiton toimiston henkilökunta. Yhteystiedot löydät täältä.

K-kauppiasliitto edustaa K-kauppiaita K-ryhmässä, toimii yhteistyössä Kesko-konsernin kanssa ja on Keskon osakkeenomistaja. Liitto antaa jäsenilleen lainopillista neuvontaa, järjestää kokouksia, kauppiastapaamisia, tapahtumia ja opintomatkoja. Se julkaisee Kauppias-jäsenlehteä ja K-kaupan ammattilehteä Kehittyvää kauppaa sekä tukee vähittäiskaupan ammattikoulutusta ja tutkimustoimintaa.

Kaupan alan kehitykseen liitto vaikuttaa mm. osallistumalla kaupan alan järjestöjen toimintaan.

Lue myös

Edunvalvonta

K-kauppiasliitto vaikuttaa kaupan alan kehitykseen osallistumalla aktiivisesti kaupan alan järjestöjen toimintaan.

Ajankohtaiset nostot

K-Team Päivät keräsi ennätysyleisön

K-Team Päivillä Helsingin Messukeskuksessa vieraili pyhäinpäivänä 5.11.2022 ennätysmäiset yli 9 200 vierasta. Mukana oli runsaat 850 K-kauppiasta puolisoineen sekä 220 ruoan ja raudan yhteistyökumppania.

Minna ja Alisa ovat K-duuni-kilpailun 2022 voittajat

Minna Astikainen Nurmijärveltä on vuoden 2022 K-työnantajakauppias ja Alisa Hodzic Turusta vuoden K-kaupan työntekijä. K-duuni-kilpailun voittajat julkistettiin K-ryhmän yhteisillä K-Team Päivillä pyhäinpäivänä.