Liitto

K-kauppiasliitto on K-kauppiaiden yhteistoiminta- ja edunvalvontajärjestö, jonka tehtävänä on kehittää ja vahvistaa K-kauppiasyrittäjyyttä sekä ajaa K-kauppiaiden yhteisiä etuja.

K-kauppiasliiton tehtävänä on K-kauppiaiden ja Keskon välisen kaupallisen yhteistyön organisointi. Yhteistyötä tekevät noin 50 K-kauppiaiden keskuudestaan valitsemaa ns. luottamuskauppiasta. Luottamuskauppias edustaa alueen, ketjun tai toimialan K-kauppiaita K-kauppiasliiton toimielimissä. Luottamuskauppiaat valitaan vuosittain K-kauppiasliiton ja sen toimialayhdistysten vuosikokouksissa sekä ketjujen kauppiaskokouksissa. Luottamuskauppiaiden työtä tukee K-kauppiasliiton toimiston henkilökunta. Yhteystiedot löydät täältä.

K-kauppiasliitto edustaa K-kauppiaita K-ryhmässä, toimii yhteistyössä Kesko-konsernin kanssa ja on Keskon osakkeenomistaja. Liitto antaa jäsenilleen lainopillista neuvontaa, järjestää kokouksia, kauppiastapaamisia, tapahtumia ja opintomatkoja. Se julkaisee Kauppias-jäsenlehteä ja K-kaupan ammattilehteä Kehittyvää kauppaa sekä tukee vähittäiskaupan ammattikoulutusta ja tutkimustoimintaa.

Kaupan alan kehitykseen liitto vaikuttaa mm. osallistumalla kaupan alan järjestöjen toimintaan.

Lue myös

Edunvalvonta

K-kauppiasliitto vaikuttaa kaupan alan kehitykseen osallistumalla aktiivisesti kaupan alan järjestöjen toimintaan.

Ajankohtaiset nostot

Vuosikokoukset 2024

K-kauppiasliiton ja toimialayhdistysten vuosikokoukset pidetään Marina Congress Centerissä Helsingissä 23.3.2024. Tule vaikuttamaan, kuulemaan näkemyksiä tulevaisuudesta sekä viihtymään kauppiasporukassa.

Uusi toimitusjohtaja Timo Lavikainen on aloittanut työnsä K-kauppiasliitossa

”K-ryhmän ytimessä ovat itsenäiset K-kauppiasyrittäjät, ja uuden työni myötä pääsen jälleen työskentelemään heidän kanssaan. Osa ihmisistä ja asioista on tuttuja Keskon ajoiltani, mutta koko kaupan ala on ollut sellaisessa muutosmyllerryksessä viime vuosina, että uutta opittavaa riittää varmasti. Sitä odotan jo innolla”, Timo Lavikainen kertoo tunnelmiaan ensimmäisenä työpäivänään.