Mestarimyyjä-koulutus

Mestarimyyjä-verkkokoulutus on 2. asteen oppilaitosten käyttöön suunniteltu opintokokonaisuus. Tavoite on tutustuttaa opiskelijoita käytännönläheisesti kaupan alaan. Koulutus on mahdollista suorittaa oppilaitoksessa osana tutkintoa. K-ryhmä tarjoaa koulutuksen veloituksetta oppilaitosten käyttöön.

Mestarimyyjä-koulutuksen tavoitteena on tuoda opiskelijoille tietoa työelämästä ja kaupan alan monista mahdollisuuksista. Koulutuksen esimerkkinä toimii K-ryhmä. Koulutuksessa on kymmenen moduulia, joissa tulevat esille niin päivittäistavarakauppa, rautakauppa kuin urheilukauppakin.

Opintojen kautta opiskelijat saavat kattavan kuvan kaupan alan monipuolisista työtehtävistä. Opiskelija tutustuu innostavaan ja monipuoliseen materiaaliin sekä tekee koulutukseen kuuluvat tehtävät. Futuristi Perttu Pölönen laittaa opiskelijat pohtimaan myös omia vahvuuksiaan ja tulevaisuuden työelämätaitojaan.

Koulutuksen suorittamisen jälkeen opiskelija saa ladattua itselleen Mestarimyyjä-koulutuksen todistuksen. Koulutukseen on tarjolla noin kahden kuukauden opintoaika kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä.

Koulutuksen on rahoittanut Vähittäiskaupan Ammattikasvatussäätiö sr.

Lisätietoja

Lisätietoja Mestarimyyjä-koulutuksesta voit kysyä suoraan omasta oppilaitoksestasi tai koulutuspäällikkö Mari Siivoselta, etunimi.sukunimi@k-kauppiasliitto.fi.

Pieni suuri teko: Kauppias tutustui Sininauhan asiakkaisiin ja sai heidät puhumaan ”meidän kaupasta”

– He kohtaavat ennakkoluuloja kaikkialla, kaupassani he saavat normaalia kohtelua, Porin K-Supermarket Antinkadun kauppias Jonatan Jarkia linjaa. Kauppiaan ennakkoluulottomuus on luonut naapurisovun Sininauhan palvelupisteen lissulaisten kanssa ja heitä pitämään kauppaa rauhoitettuna alueena.

Tässä ovat K-Duuni-kilpailun vuoden 2024 finalistit

K-Duuni-kilpailun vuoden 2024 työnantajakauppiasfinalistit ovat Jaakko ja Sanna Iso-Möttönen K-Market Kuusamosta, Hanna Salminen K-Supermarket Akaalta sekä K-Rauta Nokian, Sastamalan ja Huittisten kauppias Antti Valkeapää. Työntekijä-sarjan finalistit ovat Sini Kuusiniemi Tuusulan K-Supermarket Jokelasta, Emma Lahikainen Vantaan K-Citymarket Tammistosta ja Akseli Venäläinen Kangasniemen K-Market Puulantorilta.

Ammattina K-kauppias: Hue Vo kohtaa asiakkaansa lämmöllä ja läsnäololla

– Kauppiuus tarkoittaa minulle yrittäjyyttä ja yrittäjyys taas elämäntapaa. Hue Vo on neljän K-Marketin kauppias Joensuussa: K-Market Aittarannan, Hammaslahden, Noljakan ja Ranta-Mutalan. Katso videolta, mitä Vo kertoo kauppiasurastaan.