K-kauppiaat ja vastuullisuus

K-kauppiaille ja koko K-ryhmälle vastuullisuus ei ole pelkkiä sanoja vaan käytännön tekoja – joka päivä. Kaiken toiminnan perustana on luottamus K-kauppiaiden, Keskon, henkilökunnan, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneidemme välillä.

K-kauppiaiden ja K-kaupan vastuulliset toimintaperiaatteet

Vastuullista toimintaa tukevat K-kauppiaiden vastuulliset toimintaperiaatteet. Koko K-ryhmän yhteiset periaatteet auttavat toimimaan lain ja yhdessä sovittujen pelisääntöjen mukaisesti. Suomenkieliset toimintaperiaatteet (PDF) löydät täältä.

Kaupan henkilökunnalle tarkoitettu K-kaupan vastuulliset toimintaperiaatteet -video löytyy täältä.

K-kauppojen Suora linja

K-kauppojen Suora linja on luottamuksellinen ilmoituskanava, joka on tarkoitettu rikos- ja väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen silloin, kun tietoa ei jostakin syystä voi välittää asianomaiselle K-kauppiaalle. Voit antaa palautteesi nimettömänä täällä.

K-köpmannens och K-affärens ansvarsfulla verksamhetsprinciper

Ansvar är inte bara ord för oss i K-gruppen. Det syns varje dag i vår verksamhet. I K-köpmännens ansvarsfulla verksamhetsprinciper -guiden har vi samlat de principer som vägleder oss i våra dagliga val och verksamhet. Genom att följa våra gemensamt överenskomna verksamhetsmodeller främjar vi förverkligandet av K-gruppens gemensamma värden. De svenskspråkiga verksamhetsprinciperna (PDF) finns här.

Den svenskspråkiga K-affärens ansvarsfulla verksamhetsprinciper -videon för personalen finns här.

K-affärernas Direkta linje

K-affärernas Direkta linje är en konfidentiell kanal, via vilken du kan rapportera om misstänkta brotts- och missbruksfall i sådana situationer då du av någon anledning inte kan rapportera direkt till K-köpmannen ifråga. Du kan lämna in din rapport anonymt här.

Lue myös

Sydämen asiana tarjota mahdollisuuksia työhön

Erilaisia ihmisiä ei saa työntää syrjään, sanoo K-Rauta Järvenpään kauppias Taina Källi. Autistinen Pekka Kinnunen on käynyt jo puolentoista vuoden ajan työtoiminnassa K-Raudassa ja ottanut siinä ajassa isoja harppauksia.

Intersport-kauppias Sanna tarjosi Tonille mahdollisuuden uuteen alkuun

Lupaavan jääkiekkoilijan Toni Toivosen ura katkesi yhteen taklaukseen. Nyt paria vuotta myöhemmin tulevaisuus näyttää taas valoisalta, ja paluu työelämään lähestyy Sanna ja Timo Tiitisen Intersport Lielahdessa.

Viittomakielinen Ruddy palvelee suurella sydämellä

Viittomakielisen Ruddy Kemppaisen kieli, kulttuuri ja positiivisuus ovat tuoneet paljon koko K-Market Otaniemen työyhteisöön. Koska jokainen asiakas on erilainen, ei kaupan työporukkakaan voi kauppias Aleksi Tapanin mielestä olla yhdestä puusta veistetty.

Ajankohtaiset nostot

110 vuotta menestyksellistä K-kauppiasyrittäjyyttä

K-kauppiasliitto täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Tampereen Palokunnantalolle kokoontuneet maakauppiaat päättivät aloittaa järjestäytyneen yhteistyön liiketoimintansa edistämiseksi ja etujensa ajamiseksi 11. elokuuta 1912. Maakauppiasliiton perustaminen vauhditti yksityisen vähittäiskaupan kehittymistä ja loi perustan myös K-ryhmän rakentumiselle, kirjoittaa K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg blogissaan.