Koulutukset

K-kauppiasliitto on mukana rakentamassa K-ryhmän ammatillista koulutustarjontaa ja tukemassa osaamisen kehittämistä K-kaupoissa. Tältä sivulta löydät lisätietoja koulutuksista kaupan henkilökunnalle, opiskelijoille sekä jäsenkauppiaille.

K-ryhmän kaupan koulutusten yhteinen K-Academy-portaali tarjoaa K-kauppiaille ja K-kauppojen henkilökunnalle ammatillisia koulutuksia valmennusten ja verkko-opintojen muodossa sekä mahdollisuutta ammattitutkintojen suorittamiseen. Koulutustarjonnassa on vahvasti mukana esimiesosaamisen kehittäminen. Laaja verkkovalmennustarjonta K:laisille löytyy myös eLearning-sivustolta.

Kauppa ja yrittäjyys -opinnot ovat vähittäiskauppaa ja kauppiasyrittäjyyttä käsittelevä verkko-opintokokonaisuus, jota voi suorittaa avoimessa ammattikorkeakoulussa tai osana ammattikorkeakoulututkintoa ympäri Suomen. Verkko-opinnot on K-kauppiasliiton ammattikorkeakoulujen käyttöön kehittämä 15 opintopisteen opintokokonaisuus.

Lisätietoa K-kauppiasliiton koulutuksista löytyy Kauppiassivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kirkkonummella kasvaa rautaisia K-ammattilaisia

K-Rauta Kirkkonummen kauppiaalla Martti Halmesmäellä on paitsi intohimo yrittämiseen myös halu tarjota kehittymisen mahdollisuuksia henkilökunnalleen. Niinpä kaupassa on tälläkin hetkellä useita työntekijöitä, jotka opiskelevat työn ohessa joko ammattitutkintoa tai ovat matkalla kauppiasuralle.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Ajankohtaiset nostot

Vuosikokoukset 2024

K-kauppiasliiton ja toimialayhdistysten vuosikokoukset pidetään Marina Congress Centerissä Helsingissä 23.3.2024. Tule vaikuttamaan, kuulemaan näkemyksiä tulevaisuudesta sekä viihtymään kauppiasporukassa.

Uusi toimitusjohtaja Timo Lavikainen on aloittanut työnsä K-kauppiasliitossa

”K-ryhmän ytimessä ovat itsenäiset K-kauppiasyrittäjät, ja uuden työni myötä pääsen jälleen työskentelemään heidän kanssaan. Osa ihmisistä ja asioista on tuttuja Keskon ajoiltani, mutta koko kaupan ala on ollut sellaisessa muutosmyllerryksessä viime vuosina, että uutta opittavaa riittää varmasti. Sitä odotan jo innolla”, Timo Lavikainen kertoo tunnelmiaan ensimmäisenä työpäivänään.