Koulutukset

K-kauppiasliitto on mukana rakentamassa K-ryhmän ammatillista koulutustarjontaa ja tukemassa osaamisen kehittämistä K-kaupoissa. Tältä sivulta löydät lisätietoja koulutuksista kaupan henkilökunnalle, opiskelijoille sekä jäsenkauppiaille.

K-ryhmän kaupan koulutusten yhteinen K-Academy-portaali tarjoaa K-kauppiaille ja K-kauppojen henkilökunnalle ammatillisia koulutuksia valmennusten ja verkko-opintojen muodossa sekä mahdollisuutta ammattitutkintojen suorittamiseen. Koulutustarjonnassa on vahvasti mukana esimiesosaamisen kehittäminen. Laaja verkkovalmennustarjonta K:laisille löytyy myös eLearning-sivustolta.

Kauppa ja yrittäjyys -opinnot ovat vähittäiskauppaa ja kauppiasyrittäjyyttä käsittelevä verkko-opintokokonaisuus, jota voi suorittaa avoimessa ammattikorkeakoulussa tai osana ammattikorkeakoulututkintoa ympäri Suomen. Verkko-opinnot on K-kauppiasliiton ammattikorkeakoulujen käyttöön kehittämä 15 opintopisteen opintokokonaisuus.

Lisätietoa K-kauppiasliiton koulutuksista löytyy Kauppiassivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kirkkonummella kasvaa rautaisia K-ammattilaisia

K-Rauta Kirkkonummen kauppiaalla Martti Halmesmäellä on paitsi intohimo yrittämiseen myös halu tarjota kehittymisen mahdollisuuksia henkilökunnalleen. Niinpä kaupassa on tälläkin hetkellä useita työntekijöitä, jotka opiskelevat työn ohessa joko ammattitutkintoa tai ovat matkalla kauppiasuralle.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Kauppias tarjosi Mojtaballe tukea uuteen alkuun

”Olin ihan yksin siellä merellä, vaikka ihmisiä olikin ympärillä. Silloin tajusin, ettei minulla ole merkitystä.” Mojtaba Mohseni tuli pakolaisena Suomeen 16-vuotiaana muun perheen jäädessä Afganistaniin. Kauppias Paulamaria Äärynen-Tuominen vaikuttui nuoren miehen asenteesta ja tarjosi hänelle töitä kaupoiltaan.

”Jokainen K-kauppa on erilainen, sillä jokainen kauppias on erilainen”

Kahdeksan vuotta K-kauppiasyrittäjänä työskennellyt Juuso Österman kertoo urapolustaan Futucast-podcastin vieraana.