Koulutukset

K-kauppiasliitto on mukana rakentamassa K-ryhmän ammatillista koulutustarjontaa ja tukemassa osaamisen kehittämistä K-kaupoissa. Tältä sivulta löydät lisätietoja koulutuksista kaupan henkilökunnalle, opiskelijoille sekä jäsenkauppiaille.

K-ryhmän kaupan koulutusten yhteinen K-Academy-portaali tarjoaa K-kauppiaille ja K-kauppojen henkilökunnalle ammatillisia koulutuksia valmennusten ja verkko-opintojen muodossa sekä mahdollisuutta ammattitutkintojen suorittamiseen. Koulutustarjonnassa on vahvasti mukana esimiesosaamisen kehittäminen. Laaja verkkovalmennustarjonta K:laisille löytyy myös eLearning-sivustolta.

Kauppa ja yrittäjyys -opinnot ovat vähittäiskauppaa ja kauppiasyrittäjyyttä käsittelevä verkko-opintokokonaisuus, jota voi suorittaa avoimessa ammattikorkeakoulussa tai osana ammattikorkeakoulututkintoa ympäri Suomen. Verkko-opinnot on K-kauppiasliiton ammattikorkeakoulujen käyttöön kehittämä 15 opintopisteen opintokokonaisuus.

Lisätietoa K-kauppiasliiton koulutuksista löytyy Kauppiassivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kirkkonummella kasvaa rautaisia K-ammattilaisia

K-Rauta Kirkkonummen kauppiaalla Martti Halmesmäellä on paitsi intohimo yrittämiseen myös halu tarjota kehittymisen mahdollisuuksia henkilökunnalleen. Niinpä kaupassa on tälläkin hetkellä useita työntekijöitä, jotka opiskelevat työn ohessa joko ammattitutkintoa tai ovat matkalla kauppiasuralle.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Ajankohtaiset nostot

Pieni suuri teko: Filippiineiltä tullut Melo oppi suomen kielen asiakkaita palvellen

”Tärkeintä on, että ihminen sopeutuu työhön ja työyhteisöömme – ei sillä ole merkitystä, mistä hän tulee,” sanoo kauppias Sanna Tiitinen. Tiitinen luotti intuitioonsa ja otti suomea osaamattoman filippiiniläisen Melo Hertellin Tampereen Lielahden Intersportiin töihin kolme vuotta sitten. Nykyisin Hertell palvelee asiakkaita sujuvalla suomen kielellä.

Kokoaan suurempi kyläkauppa

"Kajaanissa Lohtajan kaupunginosassa sijaitsee perinteinen lähikauppamme. K-Market Lohtaja on kuin toinen kotini, ja tämän haluan välittyvän myös asiakkaillemme. Sanon usein, että ”tervetuloa meille, kokoaan suurempaan” viitaten kaupan sydämellisyyteen, lämpöön sekä laajaan tuotevalikoimaan kaupan pienestä koosta huolimatta." Kyläkauppapäivää vietettiin taas lauantaina 8.6. Sari Kivioja kertoo blogissaan oman kyläkauppansa merkityksestä itselleen ja lähiyhteisölleen.