Koulutukset

K-kauppiasliitto on mukana rakentamassa K-ryhmän ammatillista koulutustarjontaa ja tukemassa osaamisen kehittämistä K-kaupoissa. Tältä sivulta löydät lisätietoja koulutuksista kaupan henkilökunnalle, opiskelijoille sekä jäsenkauppiaille.

K-ryhmän kaupan koulutusten yhteinen K-Academy-portaali tarjoaa K-kauppiaille ja K-kauppojen henkilökunnalle ammatillisia koulutuksia valmennusten ja verkko-opintojen muodossa sekä mahdollisuutta ammattitutkintojen suorittamiseen. Koulutustarjonnassa on vahvasti mukana esimiesosaamisen kehittäminen. Laaja verkkovalmennustarjonta K:laisille löytyy myös eLearning-sivustolta.

Kauppa ja yrittäjyys -opinnot ovat vähittäiskauppaa ja kauppiasyrittäjyyttä käsittelevä verkko-opintokokonaisuus, jota voi suorittaa avoimessa ammattikorkeakoulussa tai osana ammattikorkeakoulututkintoa ympäri Suomen. Verkko-opinnot on K-kauppiasliiton ammattikorkeakoulujen käyttöön kehittämä 15 opintopisteen opintokokonaisuus.

Lisätietoa K-kauppiasliiton koulutuksista löytyy Kauppiassivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kirkkonummella kasvaa rautaisia K-ammattilaisia

K-Rauta Kirkkonummen kauppiaalla Martti Halmesmäellä on paitsi intohimo yrittämiseen myös halu tarjota kehittymisen mahdollisuuksia henkilökunnalleen. Niinpä kaupassa on tälläkin hetkellä useita työntekijöitä, jotka opiskelevat työn ohessa joko ammattitutkintoa tai ovat matkalla kauppiasuralle.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Ajankohtaiset nostot

K-duuni-kisan voittajat saavat voimaa omasta työyhteisöstä

K-duuni-kilpailun esittelyvideolla Vuoden työantajakauppias Minna Astikainen kertoo pitävänsä työyhteisössään tärkeänä luottamusta. ”Annan työntekijöilleni vastuuta ja luotan, että he hoitavat hommansa parhaalla mahdollisella tavalla.” Vuoden työntekijä Alisa Hodzic kohtaa asiakkaat aitona itsenään ja kohtelee heitä kuin omia kavereitaan.

Pieni suuri teko: Kauppiaan villasukkatalkoissa neulotaan lapsiperheiden hyväksi

”Kaikki villasukkatalkoissa mukana olevat ovat suorastaan villiintyneitä neulomisesta, ja heillä on aito halu auttaa muita”, kertoo lahtelainen K-kauppias Leena Nykänen. Kauppiaan talkoissa lähialueen neuleharrastajat tekevät yhdessä villasukkia lahjoitettavaksi Hope ry:n kautta lahtelaisille lapsiperheille.