Koulutukset

K-kauppiasliitto on mukana rakentamassa K-ryhmän ammatillista koulutustarjontaa ja tukemassa osaamisen kehittämistä K-kaupoissa. Tältä sivulta löydät lisätietoja koulutuksista kaupan henkilökunnalle, opiskelijoille sekä jäsenkauppiaille.

K-ryhmän kaupan koulutusten yhteinen K-Academy-portaali tarjoaa K-kauppiaille ja K-kauppojen henkilökunnalle ammatillisia koulutuksia valmennusten ja verkko-opintojen muodossa sekä mahdollisuutta ammattitutkintojen suorittamiseen. Koulutustarjonnassa on vahvasti mukana esimiesosaamisen kehittäminen. Laaja verkkovalmennustarjonta K:laisille löytyy myös eLearning-sivustolta.

Kauppa ja yrittäjyys -opinnot ovat vähittäiskauppaa ja kauppiasyrittäjyyttä käsittelevä verkko-opintokokonaisuus, jota voi suorittaa avoimessa ammattikorkeakoulussa tai osana ammattikorkeakoulututkintoa ympäri Suomen. Verkko-opinnot on K-kauppiasliiton ammattikorkeakoulujen käyttöön kehittämä 15 opintopisteen opintokokonaisuus.

Lisätietoa K-kauppiasliiton koulutuksista löytyy Kauppiassivuilta.

Lue myös

Kauppa on opiskelijoille hyvä työpaikka

Osa-aikaisista opiskelijanuorista kasvaa hyviä työntekijöitä, tietävät K-Rauta Loimaan kauppias Kari Mylén ja K-Citymarket Kolmisopen kauppiaat Anni ja Topi Miettinen.

Kirkkonummella kasvaa rautaisia K-ammattilaisia

K-Rauta Kirkkonummen kauppiaalla Martti Halmesmäellä on paitsi intohimo yrittämiseen myös halu tarjota kehittymisen mahdollisuuksia henkilökunnalleen. Niinpä kaupassa on tälläkin hetkellä useita työntekijöitä, jotka opiskelevat työn ohessa joko ammattitutkintoa tai ovat matkalla kauppiasuralle.

Kauppiaan kannustus auttoi uravalinnassa

K-Raudassa Ylöjärvellä työskentelevä Julius Luomala opiskelee merkonomiksi oppisopimuksella ja miettii jo tuleviakin kaupan alan opintoja.

Ajankohtaiset nostot

Luottamuskauppiasehdokkaat vuodelle 2024

Lauantaina 23.3. pidettävissä toimialayhdistysten ja K-kauppiasliiton vuosikokouksissa päätetään uusien ketjujohtokuntien, toimialayhdistysten hallitusten ja K-kauppiasliiton hallituksen kokoonpanot. Katso ehdotukset luottamuskauppiaiksi.

Pieni suuri teko: Kauppiaan idea tuo iloa pienten lasten kauppakäynteihin

Turun K-Market Kirstinpuiston ovensuussa pienempiä asiakkaita tervehtii rivistö K-mopoja ja Pirkka-keppihevosia. Heidi Carrassin 3-vuotias tytär Minea käyttää menopelejä jokaisella kauppakäynnillä. – Nämä lelut ovat olleet meille arki-iltojen pelastus. Tännehän halutaan silloinkin, kun meillä ei ole mitään ostettavaa, Carrassi naurahtaa.