Jouni Suppola K-kauppiaaksi – Uukuniemen kyläkauppa siirtyy K-ryhmään

Kesäkuussa 2019 avattu Uukuniemen kyläkauppa siirtyi kesällä K-ryhmään. Kyläkaupan perusti Jouni Suppola kesällä 2019 yhdessä yhtiökumppaniensa kanssa. Suppola siirtyy K-kauppiaaksi positiivisella ja vahvalla menestymisen asenteella.

– Kauppamme sijaitsee Venäjän rajamailla Uukuniemellä. Kesäisin vapaa-ajanasukkaat nelinkertaistavat pitäjämme väkiluvun. Toukokuusta elokuuhun teemme tuloksen, jolla pärjätään pitkän talven läpi, Jouni Suppola kertoo.

Kyläkaupan monipuolista valikoimaa täydentävät Evakkotaival-baari A-oikeuksin, polttoainejakelupiste, Parikkalan Apteekin sivupiste ja Alkon nettinoutopiste. Kauppa työllistää kesäisin myymälävastaavan ja kolme myyjää.

Jouni Suppola on toiminut maatalouskaupan parissa 30 vuotta, josta K-ryhmässä 24 vuotta. Vuodet 2007–2012 hän toimi Kesko-vetoisen maatalouskaupan päällikkönä. Tällä hetkellä Suppola työskentelee LähiTapiolan myyntipäällikkönä ja maatila-asiantuntijana Savo-Karjalassa.

– Suoritin kymmenisen vuotta sitten rauta-maatalouskaupan kauppiaskoulutuksen ja olen maatalouslinjan mestarimyyjä vuodelta 2012. K-kauppiasliiton toiminta on todella tuttua, ja siitä on jäänyt minulle pirteä, iloinen kuva. Positiivisella ja vahvalla menestymisen asenteella siirryimme nyt K-ryhmään, Suppola kertoo.

– LähiTapiolan työkenttä ei mahdollista läsnäoloani kaupalla, vaan hoidan kauppiaan tehtäviä iltaisin, aamuisin ja vapaa-ajallani.

Työkenttä ei tähän lopu, vaan Suppola viljelee Uukuniemellä myös kotitilaansa.

– Lisäksi olen yrittäjänä Marjoniemen taimitarhalla, jossa tuotamme suomalaisia mansikan- ja vadelman tervetaimia. Merkittäviä asiakkaitamme ovat muun muassa K-Rautaojen puutarhat sekä mansikan ja vadelman ammattiviljelijät.

Jouni Suppolan perheeseen kuuluvat pankkialalla oleva vaimo sekä kolme jo pesästä lentänyttä lasta. Vapaa-ajallaan kauppiaan voi tavata pelaamasta tennistä, ja aiemmassa elämässä on tullut juostua myös kymmenen maratonia.