Tilaa K100-historiateos

K100, K-kauppiasliitto 1912–2012 on kattava esitys K-kauppiasliiton, K-kauppiaiden ja K-ryhmän sadan vuoden taipaleesta osana suomalaisen kaupan ja yhteiskunnan kehitystä.

Tekstissä ja kuvissa nousee vahvasti esiin koko suomalaisen kaupan arki; vielä reilut sata vuotta sitten maakauppa oli kokonaan kiellettyä ja maassamme nähtiin yleisesti nälkää, nyt elämme hyvinvointiyhteiskunnassa.

Kirjasta saa hyvän kuvan siitä, millaisia muotoja Suomen vähittäiskaupan liike- ja järjestötoiminta ovat historian eri vaiheissa saaneet ja mihin asioihin yhteistoiminnalla on pyritty vaikuttamaan. Esillä ovat myös kauppiaiden henkilökohtaisemmat näkökulmat ja reaktiot moniin kauppaa kohdanneisiin muutoksiin, kuten kauppa-autojen ja valintamyymälöiden tuloon.

Voit tilata kirjan alla olevalla lomakkeella.

Kirjojen toimitusaika on noin 1 viikko ja lähetys sisältää laskun.

K100-teoksen hinta on 50 € (sis. alv 10 %) + postikulut 10 €.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Ajankohtaiset nostot

110 vuotta menestyksellistä K-kauppiasyrittäjyyttä

K-kauppiasliitto täyttää tänä vuonna 110 vuotta. Tampereen Palokunnantalolle kokoontuneet maakauppiaat päättivät aloittaa järjestäytyneen yhteistyön liiketoimintansa edistämiseksi ja etujensa ajamiseksi 11. elokuuta 1912. Maakauppiasliiton perustaminen vauhditti yksityisen vähittäiskaupan kehittymistä ja loi perustan myös K-ryhmän rakentumiselle, kirjoittaa K-kauppiasliiton toimitusjohtaja Jaana Hertsberg blogissaan.