Herkuttelutuotteet tärkeässä roolissa

Jaa

Jäätelökesä polkaistiin hyvissä ajoin käyntiin Vaasassa Neste K Raastuvankadulla. Laajan aukiolon asemalla herkuttelutuotteet ovat tärkeässä roolissa, varsinkin ilta-aikaan.

Tuleva kesä on Piia ja Atte Hyrkäkselle viides Neste K Raastuvankadulla. Aseman lisäksi kauppiasparilla on Vaasassa kolme K-Marketia. Neste K -liikenneasema on tehokas paketti, ja jokaisen neliön käyttö on mietittävä tarkkaan.

Kesällä jäätelöille annetaan muutama neliö lisää tilaa. Klassikkotuotteet ja perinteisemmät jäätelöt pidetään valikoimassa ympäri vuoden, mutta Hyrkäs ja Hannuksela pitävät tärkeänä, että myös erityisruokavalioita noudattaville ja vegaaneille on aina tarjolla tuotteita. Kesäkuukausina on vaihtuvia kampanjajaksoja.

– Kampanjoiden ajaksi pyrimme nostamaan kampanjan tuoteperheelle laajemman valikoiman. On huolehdittava myös kampanjatuotteiden riittävyydestä, Hannuksela toteaa.

Laajan aukiolon asemalla herkuttelutuotteet ovat tärkeässä roolissa, varsinkin ilta-aikaan, Piia Hyrkäs mainitsee. – Suosituimpia Pirkka-jäätelöitä pidämme valikoimissa läpi vuoden. Niiden hintamielikuva on hyvä, ja niillä myös erottaudumme kilpailijoista.

Kalusteet vaihtuvat kauden mukaan. Talvella irtojäätelöille on vain yksi 3-tasoinen kaluste, kesäsesonkiin se saa kaverikseen kaksi irtojäätelöallasta. Jäätelöiden koti- ja monipakkauksia on myymälän ruokapakastekalusteessa moduulin verran ympäri vuoden.

Tänä keväänä Raastuvankadulla oltiin lisäkalusteiden tilaamisessa poikkeuksellisen nopeita. Kun ravintoloita koskevat rajoitteet taas maaliskuussa tulivat, asemalla päätettiin aloittaa kevään ja kesän jäätelökauppa samantien.

– Tilasin välittömästi jäätelökalusteet. Jo viikon sisällä ne olivat paikoillaan ja Sarin tilaamat tuotteet asiakkaille heti myynnissä, kauppias kertoo. Kummankin mielestä jäätelöt tuovat iloa asiakkaille, kun nämä pääsevät tutkimaan jätskialtaiden herkkuja.

– Jäätelöt antavat konkreettisen merkin tulevasta kesästä ja toivon mukaan koronan hellittämisestä. Meillekin kesän jäätelöt toivat heti positiivista meininkiä ja tekemistä, kaikkien kahvilaammekin koskevien koronarajoitusten vastapainoksi.

Viime touko-elokuussa jäätelöiden myynninkehitys oli Raastuvankadulla peräti 29 prosenttia. – Yritämme ammentaa sieltä parhaat palat myös tähän vuoteen, pitää yllä herkullista jäätelövalikoimaa ja hioa sitä tarvittaessa asiakkaiden toiveiden mukaan. Uutuuksille annamme reilusti tilaa.

– Toimimme tehokkaasti, ripeästi ja aina asiakasta kuunnellen, jotta osaamme tunnistaa, mitä asiakas meiltä odottaa, kauppias Hyrkäs selvittää.

TEKSTI Riitta Kilgast /KUVAT Sami Pulkkinen

 

Lue koko juttu 22.4. ilmestyvän Kehittyvän kaupan Jäätelöliitteestä.