– Valikoiman ja esillepanojen hallinta helpottuu. Päivitykset tehdään neljän kuukauden välein, jolloin pystytään huomioimaan myös sesonkien näkyvyys, K-päivittäistavarakaupan hevi- ja leipäkonseptien kehityspäällikkö Miika Veijalainen kertoo.
Hyllykuvia kannattaa hyödyntää, koska niiden avulla hyllytyksestä tulee helpompaa ja nopeampaa. Valmiiksi mietitty kokonaisuus on kannattava ja visuaalisesti näyttävä, ja tuotesegmentit tulevat esiin asiakkaille selkeinä kokonaisuuksina. Esillepanoissa on huomioitu myös trendit ja kasvavat segmentit.
Hyllykuvat tulivat ensin valmissalaatteihin, koska tuoteryhmä on kasvava. Esimerkiksi Pirkka-salaattipussien myynti on kehittynyt tänä vuonna 8,5 prosenttia.
Lue lisää 19.9. ilmestyvästä Kehittyvästä kaupasta.