Ihalaiset neljän K-Marketin kauppiaiksi Turussa

Oili Ihalainen (42) ja Marco Ihalainen (47) aloittavat K-kauppiasuransa K-Market Kerttulinkadulla elokuussa. Tammikuuhun mennessä Ihalaisille siirtyvät vaiheittain myös Yliopistonkadun, Vartiovuoren ja Linnankadun K-Marketit.

”Rakennamme kaupoistamme moderneja kaupunkilaisia ostospaikkoja, joista löytyy myös kyläkaupan fiilistä. Tutut myyjät ja iloinen palvelu suurella sydämellä varmistavat, että tunnelma kaupoissamme on kotoisa ”, K-kauppias Oili Ihalainen sanoo.

”Panostamme kaupoissamme laatuun ja tuoreuteen, ja haluamme tuoda valikoimiin lisää paikallisten tuottajien tuotteita, lähiruokaa naapurista. Toivomme asiakkailtamme paljon valikoimatoiveita, jotta pääsemme muokkaamaan valikoimaa asiakkaiden toiveita vastaavaksi”, Oili jatkaa.

Ennen kauppiasuraa Oili on työskennellyt McDonald’s-ravintoloissa ravintolapäällikkönä. Viimeiset pari vuotta Oili on suorittanut kauppiasvalmennusta ja työskennellyt eri osastoilla K-Citymarket Skanssissa kauppias Harri Mäki-Tanilan ohjauksessa. Puoliso Marcolla on takana lähes 30 vuoden työura kaupan alalla myyjänä, ostajana ja myyntipäällikkönä. Viimeiset 17 vuotta Marco työskenteli teknisenä myyjänä Onnisella Turussa.

”Pidämme molemmat hyvästä ruoasta, ja ruokakaupassa pääsee työskentelemään ruoan parissa päivittäin. Valmistamme itse paljon ruokia tuoreista raaka-aineista. Pidämme erityisesti tulisesta ja aasialaisesta ruoasta”, Oili kertoo.

Kauppojen työllistämät noin 35 kaupan osaajaa siirtyvät Oilin ja Marcon palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Hyvän ruoan lisäksi Ihalaisten harrastuksiin kuuluvat matkailu, veneily, saunominen sekä aktiivinen liikunta.