Tiina ja Janne Toikka aloittavat kauppiasuransa K-market Kannelissa

Tiina ja Janne Toikka aloittavat K-market Kannelin kauppiaina Lappeenrannan keskustassa 18.4.

Janne Toikalla on taustallaan pitkä historia kaupan alalta monipuolisissa tehtävissä. Lähes parikymmenvuotisen uransa aikana hän on työskennellyt muun muassa Prisman myymäläpäällikkönä ja johtajana, S-marketien ryhmäpäällikkönä sekä koulutuspäällikkönä S-ryhmän koulutuskeskuksessa Jollaksessa. Viimeiset kaksi vuotta Janne työskenteli Etelä-Karjalan Osuuskaupan kaupallisena johtajana Lappeenrannassa.

Tiina Toikka on työskennellyt myynti- ja laskutustehtävissä vaatteiden maahantuontiyrityksessä Helsingissä sekä Nokia Siemens Networksilla logistiikka – ja hankintatehtävissä. NSN:lla Tiina työskenteli ostotiimin vetäjänä vuoteen 2009 saakka, kunnes hän ja Janne muuttivat perheineen Lappeenrantaan.

K-market Kannelin asiakkaille Tiina ja Janne haluavat tarjota erityisesti laadukkaat hedelmä- ja vihannes- sekä liha-, kala- ja leipävalikoimat.
”K-market Kanneli on selkeä kauppa, jossa on helppoa liikkua tilavilla käytävillä. Täällä on laaja valikoima Pirkka-tuotteita ja jatkuvasti hyviä Plussa-tarjouksia. Tavoitteenamme on ottaa valikoimiimme yhä lisää alueellisten pientuottajien tuotteita sekä luomutuotteita. Kuuntelemme asiakkaitamme korvat höröllä, jotta voimme täydentää ketjuvalikoimaamme heidän toiveidensa mukaan”, Tiina ja Janne kertovat.

Tiina ja Janne haluavat olla helposti lähestyttäviä ja avoimia kauppiaita.
”Kaupassa pitää olla hyvä henki. Otamme mielellämme vastaan palautetta palveluistamme ja tuotteistamme. Palvelualttiuden pitää tulla selkäytimestä ja siitä pitää nauttia itsekin, jotta se on luontevaa. Haluamme antaa asiakkaillemme sellaisen fiiliksen, että he haluavat tulla tänne uudestaan.”

K-market Kannelin henkilökunta, noin kuusi työntekijää, siirtyvät vanhoina työntekijöinä uuden kauppiasparin palvelukseen. ”Ammattitaitoiselta henkilökunnaltamme saamme suuren tuen, he ovat luottoporukkaa.”

Tiina ja Janne asuvat kolmen tyttärensä kanssa Lappeenrannassa. Toikan perheen vapaa-aika kuluu yhdessä lasten kanssa harrastaen. Lisäksi Tiina ulkoilee ja lukee mielellään, Janne kalastaa ja harrastaa enduro-moottoripyöriä.

Edellinen kauppiaspari Minna ja Aki Tuviala ovat siirtyneet luotsaamaan K-market Taavettia Luumäelle.